Punktem wyjścia do prac nad nową platformą była strategia marki oraz wnioski z badań konsumenckich. Agencja Plej, wyłoniona w toku przetargu, stanęła przed wyzwaniem: Jak zachować kulturalny pierwiastek marki, a jednocześnie adekwatnie odpowiedzieć na różnorodność ofertową Empiku i stale poszerzane portfolio produktowe?
Miejsce dla wszystkich
Platforma kreatywna „Wszystko w temacie” stworzona przez Plej stawia na egalitaryzm, demokratyczność, bo przecież Empik jest wielowymiarowy i różnorodny. To nie tylko salony tradycyjnie kojarzone z książkami, muzyką czy grami, ale i sklep online – ogromny marketplace, który oferuje 3,5 mln produktów z 20 kategorii, np. Dom i Ogród, Sport, Elektronika czy Zdrowie i Uroda oraz Delikatesy. Mamy coś i dla fanów kultury popularnej, i kultury alternatywnej, i dla tych, co szukają żywych kultur drożdży. „Wszystko w temacie” uwypukla i podkreśla, że jesteśmy przestrzenią nowoczesną i otwartą, dla każdego i dla wszystkich: nikogo nie pomijamy – mówi Artur Malinowski, chief marketing officer Empiku.
Zobacz również
A Łukasz Gumowski, creative partner w Plej, dodaje:
Którąkolwiek wersją siebie teraz jesteś, cokolwiek czujesz, o czymkolwiek marzysz, czegokolwiek chcesz spróbować, jakąkolwiek masz potrzebę – Empik jest w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje oczekiwania na poziomie produktowym i merytorycznym. Wykorzystanie powszechnie znanego powiedzenia łączącego różnorodność ofertową oraz spuściznę marki, doskonale kwituje kampanie wizerunkowe czy komunikaty ofertowe, a także daje możliwość dialogu i komentowania aktualnych spraw i zjawisk.
Wszystko w temacie działań komunikacyjnych
Hasło „Wszystko w temacie” stanie się więc integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii Empiku i będzie stanowić punkt wyjścia do opowiadania o ofercie, promocjach, okazjach w ramach sezonów handlowych czy wydarzeń wizerunkowych – np. Wszystko w temacie kultury jazdy, Wszystko w temacie pasji i pracy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowa kampania wizerunkowa wystartowała 1 sierpnia i w drugiej połowie miesiąca płynnie przejdzie w komunikację sezonu Back To School. Obejmuje: telewizję, platformy digital, citylighty oraz social media. Ponadto kreacje Wszystko w temacie powrotu do szkoły prezentowane są na nośnikach w ponad 300 salonach Empik – m.in. na banerach w witrynach, nakładkach na bramki i tabliczkach regałowych, a także na stronie Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opiekę kreatywną i strategiczną nad kampanią sprawuje agencja kreatywna Plej, za produkcję spotu wizerunkowego odpowiada dom produkcyjny Neverest Poland, a za postprodukcję – studio Kluski Lane. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Denstu.
Empik zapowiada również odświeżenie języka wizualnego marki – trwają prace nad nowym brandbookiem, za które odpowiada agencja Follow.