W Avon wiemy, że kluczem do zapewnienia organizacji dalszego stabilnego rozwoju jest zaangażowanie pracowników, odkrywanie drzemiącego w nich potencjału, wzajemna współpraca oraz dzielenie się wiedzą i różnymi punktami widzenia. Z tego względu bardzo dbamy o wymianę doświadczeń pomiędzy poszczególnymi zespołami, zarówno pracującymi z nami na co dzień w Garwolinie, jak i w międzynarodowych strukturach firmy. Czerpiemy z podejścia do biznesu osób wywodzących się z różnych kultur, w różnym wieku, pracujących na różnych stanowiskach. Dodatkowo do współpracy zapraszamy zewnętrznych ekspertów czy studentów. Te różnorodne spojrzenia na świat bardzo nas wzbogacają i sprawiają, że możemy odkrywać nowe ścieżki rozwoju, zarówno dla siebie jako pracowników, jak i dla całej organizacji – mówi Bożena Mroczek, HR manager w Avon Operations Polska.
Poszukiwanie własnej drogi
Obecnie rozwój zawodowy jest coraz bardziej powiązany z rozwojem osobistym, dlatego przy wyborze ścieżki kariery coraz większą rolę odgrywają indywidualne predyspozycje i talenty oraz zainteresowania, system wartości czy temperament. Avon oferuje więc swoim pracownikom różne możliwości rozwoju – nie tylko linearnego, w ramach jednego wybranego działu, ale także w innych zespołach, aby mogli oni odnaleźć najlepszą dla siebie drogę zawodową. Każdy może przy tym korzystać z pakietu szkoleń podnoszących zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Oprócz szkoleń wewnętrznych pracownicy mają dostęp m. in. do platformy LinkedIn Learning.
Zobacz również
Przykładem osoby, która większość swojej kariery zawodowej związała z wybranym obszarem działalności Avon, jest Radosław Włodarczyk. Zaczynał jako planista wspierający dział Operacji w planowaniu produkcji poszczególnych produktów, a obecnie pełni funkcję dyrektora wykonawczego ds. Operacji na Europę Centralną.
W tym roku przypada dwudziestolecie mojej pracy w Avon. Polecam tę firmę wszystkim, którzy szukają możliwości rozwoju w międzynarodowych strukturach, cenią sobie przyjazne środowisko pracy i obcowanie z inspirującymi ludźmi – tutaj stale można uczyć się czegoś nowego. Bardzo cenię sobie współpracę z osobami z różnych kręgów kulturowych czy z odmiennym spojrzeniem na biznes – to poszerza horyzonty i stanowi podstawę sprawnego funkcjonowania tak dużych organizacji jak Avon – mówi Radosław Włodarczyk, dyrektor wykonawczy ds. Operacji Avon na Europę Centralną.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z kolei Marcin Domarecki, również związany z Avon Garwolin od ponad 20 lat, poznawał różne obszary działalności firmy – m. in. działy analiz, obsługi klienta czy transportu, zanim zdecydował się na karierę w sprzedaży. Zaczynał jako operator linii produkcyjnej, a obecnie jest regionalnym managerem ds. sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bardzo doceniam w Avon to, że stwarza pracownikom możliwość sprawdzania się w różnych obszarach. Dzięki temu każdy ma szansę odkryć, w czym czuje się najlepiej i znaleźć odpowiednią dla siebie ścieżkę rozwoju. Na mojej drodze zawodowej stawałem przed bardzo ciekawymi, rozwijającymi wyzwaniami, które miałem szanse realizować w towarzystwie wspaniałych ludzi. W efekcie zrozumiałem, że mogę realizować się w różnych dziedzinach, a jednocześnie odkryłem, jak chcę ukierunkować swoją karierę – mówi Marcin Domarecki, regionalny manager ds. sprzedaży w Avon.
Różne podejścia i pomysły mile widziane
Rozwój pracowników i całej firmy wspierany jest także przez ciekawe projekty, angażujące i rozwijające ludzi. Flagowym programem Avon Garwolin są Orły Supply Chain. Jest to program kwartalnego oraz rocznego nagradzania pracowników za pomysły na usprawnienia w różnych obszarach działalności organizacji, obejmujący aż 1400 osób. Pierwsza edycja Orłów Supply Chain odbyła się w 2020 roku. Program od razu bardzo przypadł do gustu pracownikom.
Innym przykładem jest program mentoringowy #STEPUP, w którym 10 mentorów z zespołu zarządzającego łańcuchem dostaw w Europie Środkowo-Wschodniej przez 6 miesięcy pracuje z 10 mentees z zespołów firmy z różnych krajów. W tym roku odbyła się już 3. edycja tego projektu.
W ramach wymiany doświadczeń, w tym roku przystąpiliśmy też do programu Top Young 100, integrującego studentów wyższych uczelni z całej Polski z pracodawcami z obszaru łańcucha dostaw. Niedawno dwie grupy, składające się łącznie z ośmiu młodych ludzi, rozpoczęły, pod okiem naszych liderów, pracę nad bardzo interesującymi projektami. Jesteśmy przekonani, że będzie to bardzo inspirujący i owocny dla obu stron czas – dodaje Bożena Mroczek.
Wśród innych tego typu programów można wymienić jeszcze #TALK2LEARN czy #MEET2LEARN, a także projekty realizowane z zewnętrznymi partnerami, np. Fundacją Business Boutique czy WellCome Institiute.
Warto dołączyć
Oprócz różnorodnych możliwości rozwoju w inspirującym środowisku, pracownicy Avon mogę też liczyć na wiele atrakcyjnych benefitów, takich jak dodatki do bazowego wynagrodzenia (w tym premię kwartalną oraz dopłaty do transportu pracowniczego), opiekę medyczną, świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, atrakcyjne warunki ubezpieczenia na życie, dofinansowanie do wybranych badań profilaktycznych, dodatkowe dni wolne (w tym Dzień na U na badania oraz trzy dni na działania charytatywne w ramach programu Purpose at Heart), a także zniżki na produkty Avon czy paczki niespodzianki i prezenty.
#MeaningfulCareers
Film przygotowany na potrzeby działań rekrutacyjnych pod hasłem #MeaningfulCareers Avon Garwolin został zrealizowany przez agencję Human, która odpowiada również za koncepcję kreatywną, we współpracy z domem produkcyjnym Pink Media. Działania PR prowadzi agencja Garden of Words. Film można obejrzeć pod linkiem Podziel się swoim spojrzeniem na świat z Avon Garwolin – YouTube. Będzie on również promowany w mediach społecznościowych oraz na stronie kariera.avon.pl/offers, gdzie można też znaleźć aktualne oferty pracy.