Jeśli wydaje Wam się, że liczba reklam wokół nas ciagle wzrasta to wcale się nie mylicie. W chińskich smartfonach reklamy w aplikacjach stały się normą, a niedługo nawet Netflix wprowadzi tańsze wersje pakietów, w których będą się pojawiać reklamy.
Zdawałoby się, że Apple jest firmą będzie ostatnią ostoją technologii bez reklam – dotychczas firma unikała wstrzymywała się od „bombardowania” nas contentem reklamowym, a jedyne tego typu komunikaty pojawiały się w App Storze. Jednak to ma się wkrótce zmienić – okazuje się, że producent sprzętu z jabłuszkiem już od dawna testuje możliwość emisji reklam w swoich autorskich aplikacjach.
Zobacz również
Mark Gurman z Bloomberga niedawno opublikował informację, że Apple testuje możliwość publikowania reklam w aplikacjach Podcasty, Książki i Mapy. Testy podobno wypadły pozytywnie i wkrótce użytkownicy iPhonów zobaczą pierwsze reklamy w Mapach już w przyszłym roku.
Dlaczego Apple zdecydował się na ten krok? Czy chodzi wyłącznie o szukanie dodatkowych zysków? Okazuje się, że tak – partnerzy Apple’a będą płacić za pojawienie się na szczycie wyników wyszukiwania na zadane frazy. W grę wchodzi walka o inwestorów i akcjonariuszy, dla których ostatecznie najważniejsze są zyski firmy. Na razie Apple zarabia na skromnych reklamach 4 mld dol. rocznie, ale po wprowadzonych zmianach zysk ma wynieść nawet 10 mld dol. rocznie.
Czy to się będzie opłacać Apple’owi? To się okaże dopiero po wprowadzeniu zmian – wówczas przekonamy się, czy użytkownikom iPhonów nie przeszkadza znacznie większa liczba reklam. Być może nie będzie mieć to znaczenia, a konsument będzie do końca wierny marce, ale równie dobrze tę sytuację może wykorzystać np. Samsung, który będzie oferować smartfony bez reklam.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3rd party cookies, programmatic, big data, aplikacje zakupowe oraz omnichannel to zdaniem ekspertów z agencji Spicy Mobile najważniejsze trendy i wydarzenia, które będą kształtować marketing mobilny w 2022 roku.