iPhone będzie wyświetlać reklamy w swoich aplikacjach

iPhone będzie wyświetlać reklamy w swoich aplikacjach
Apple idzie w ślady np. Xiaomi – firma z Cupertino już jakiś czas temu zapowiadała, że testuje możliwość emitowania reklam w swoich aplikacjach. Decyzja podobno już zapadła i wkrótce użytkownicy zobaczą na swoich urządzeniach pierwsze reklamy.
O autorze
1 min czytania 2022-08-23

Jeśli wydaje Wam się, że liczba reklam wokół nas ciagle wzrasta to wcale się nie mylicie. W chińskich smartfonach reklamy w aplikacjach stały się normą, a niedługo nawet Netflix wprowadzi tańsze wersje pakietów, w których będą się pojawiać reklamy. 

Zdawałoby się, że Apple jest firmą będzie ostatnią ostoją technologii bez reklam – dotychczas firma unikała wstrzymywała się od „bombardowania” nas contentem reklamowym, a jedyne tego typu komunikaty pojawiały się w App Storze. Jednak to ma się wkrótce zmienić – okazuje się, że producent sprzętu z jabłuszkiem już od dawna testuje możliwość emisji reklam w swoich autorskich aplikacjach.

Mark Gurman z Bloomberga niedawno opublikował informację, że Apple testuje możliwość publikowania reklam w aplikacjach Podcasty, Książki i Mapy. Testy podobno wypadły pozytywnie i wkrótce użytkownicy iPhonów zobaczą pierwsze reklamy w Mapach już w przyszłym roku.

Dlaczego Apple zdecydował się na ten krok? Czy chodzi wyłącznie o szukanie dodatkowych zysków? Okazuje się, że tak – partnerzy Apple’a będą płacić za pojawienie się na szczycie wyników wyszukiwania na zadane frazy. W grę wchodzi walka o inwestorów i akcjonariuszy, dla których ostatecznie najważniejsze są zyski firmy. Na razie Apple zarabia na skromnych reklamach 4 mld dol. rocznie, ale po wprowadzonych zmianach zysk ma wynieść nawet 10 mld dol. rocznie. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy to się będzie opłacać Apple’owi? To się okaże dopiero po wprowadzeniu zmian – wówczas przekonamy się, czy użytkownikom iPhonów nie przeszkadza znacznie większa liczba reklam. Być może nie będzie mieć to znaczenia, a konsument będzie do końca wierny marce, ale równie dobrze tę sytuację może wykorzystać np. Samsung, który będzie oferować smartfony bez reklam. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3rd party cookies, programmatic, big data, aplikacje zakupowe oraz omnichannel to zdaniem ekspertów z agencji Spicy Mobile najważniejsze trendy i wydarzenia, które będą kształtować marketing mobilny w 2022 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się