Opinie nadawców i odbiorców oraz analiza ich potrzeb pomagają optymalizować ofertę rynkową e-commerce. DPD Polska stawia na personalizację usług, rozwijając narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia, takie jak aplikacja DPD Mobile czy portal nadaj.dpd.com.pl.
Zgodnie z hasłem przewodnim kampanii „W DPD to Ty decydujesz, jak doręczymy Twoją paczkę” dziś to konsument decyduje o tym, gdzie, kiedy i jak odbierze swoją przesyłkę. Rolą firmy kurierskiej jest znaleźć odpowiedź na te oczekiwania, czyli dostosować się do preferencji odbiorcy – zaoferować wybór i udostępnić narzędzia do zarządzania przesyłką. Wyboru opcji doręczenia można dokonać zarówno w momencie zakupów w sklepie internetowym, jak i później, gdy okaże się, że kurier nie zastanie odbiorcy w domu.
Zobacz również
Wykorzystując dostępne kanały komunikacji chcemy dotrzeć do obecnych i potencjalnych odbiorców. Prym wiedzie dostawa kurierska pod wskazany adres, jednak rośnie popularność odbiorów „w punkcie”, które, konsolidując przesyłki w jednym miejscu, zmniejszają ruch samochodów kurierskich w miastach. Samodzielny odbiór przesyłki przy okazji spaceru, zakupów w sklepie za rogiem czy w drodze z pracy jest postrzegany przez konsumentów jako przyjazny dla środowiska. Rozumiemy, że konsumenci prowadzą aktywny tryb życia, są bardziej mobilni i ich plany mogą się zmieniać. Liczymy, że kampania pokaże odbiorcom jak łatwo jest wybrać spośród trzech opcji: kurier, punkt DPD Pickup czy automat paczkowy DPD Pickup Station – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Za produkcję spotu promującego kampanię odpowiedzialny jest dom produkcyjny Papaya Films. Wideo wyreżyserował Filip Bartczak, a autorem zdjęć jest Igor Połaniewicz. W scenariuszu kampanii twórcy z Rostera Papaya z humorem pokazali, jak różnymi i ciekawymi ludźmi są osoby pracujące w DPD. Celem kampanii było ukazanie, że kurierki i kurierzy są konsumentami i tak jak każdy z nas chcą decydować o tym, w jaki sposób odbierać swoje paczki.
Spot „Wybór” to kolejny wspólny projekt marki DPD i Papaya Films. Co znamienne, oprócz wieloletniej współpracy reklamowej z domem produkcyjnym, marka DPD wielokrotnie była partnerem konkursu Papaya Young Directors.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
DPD to klient, który od początku wspierał nas oraz był bardzo otwarty na formułę konkursu i pracę z młodymi twórcami. Briefy DPD zawsze cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczestników, a filmy konkursowe były zabawne, lekkie, z humorem i pomysłem. Co szczególnie nas cieszy, marka chętnie używała ich w swojej komunikacji – dodają przedstawiciele Papaya Films.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na planie spotu reklamowego DPD Polska została także wyróżniona certyfikatem „eko planu” w ramach programu Green Screen, który przyznaje wyróżnienie markom realizującym produkcje firmowe w duchu zrównoważonego rozwoju.
Kampania rozpoczęła się 29 sierpnia w mediach cyfrowych: na Instagramie, YouTube, CDA Premium, Player.pl, Allegro i tradycyjnych: w ogólnopolskiej stacji Radio Eska, w RMF MAXXX (Kraków, Śląsk, Częstochowa). Kampania potrwa do 30 września.