Rekordowa oglądalność US Open z Igą Świątek

Zakończony w niedzielę turniej US Open cieszył się rekordową oglądalnością na antenach Eurosportu. Sobotni finał kobiet, w którym Iga Świątek pokonała Ons Jabeur transmitowany równolegle w TVN i Eurosporcie 1 przyciągnął średnio aż 2,65 mln widzów.
O autorze
1 min czytania 2022-09-13

Najlepszy wynik w historii wielkoszlemowych relacji w Polsce

Tegoroczne US Open na antenach Eurosportu śledziło rekordowe 4,4 mln widzów. To wynik o aż 63% lepszy niż w ubiegłym sezonie. Podczas transmisji ostatniego turnieju Wielkiego Szlema w roku Eurosportu 1 osiągnął średni udział w rynku na poziomie 1,32% (+113% względem ubiegłego roku), a Eurosport 2 aż 1,17% przy wzroście rok do roku o 133%.

Sobotni finał Iga Świątek – Ons Jabeur oglądało średnio aż 2,65 mln widzów – 1,6 mln w TVN i 1,05 mln w Eurosporcie 1, co dało obu stacjom aż 28,5-procentowy udział w rynku. W kluczowych momentach spotkanie śledziło nawet 3,13 mln osób. Mecz o tytuł w US Open wyprzedził tym samym dwa finały Roland-Garros z udziałem Igi Świątek i był najchętniej oglądaną transmisją Wielkiego Szlema w Polsce w historii.

Iga Świątek znów zachwyciła tenisowy świat, a my po raz kolejny pokazaliśmy mecz decydujący o tytule równolegle w TVN i Eurosporcie 1, dając milionom kibiców możliwość podziwiania najlepszej tenisistki świata w akcji. Rozwój, kariera i wyniki osiągane przez Igę Świątek to jedna z najpiękniejszych historii w polskim sporcie i bardzo się cieszę, że możemy być jej częścią relacjonując najważniejsze mecze w historii polskiego tenisa. Za nami niesamowite dwa tygodnie ze sportem na najwyższym światowym poziomie i jestem bardzo szczęśliwa, że tegoroczne US Open cieszyło się rekordową oglądalnością na antenach Eurosportu. Niebawem pokażemy Puchar Lavera, w którym występ zapowiedzieli m.in. Roger Federer, Novak Djoković i Rafael Nadal, a już w styczniu, kolejny Wielki Szlem – powiedziała Dorota Żurkowska, dyrektor Eurosportu w Polsce i członek zarządu TVN Warner Bros. Discovery.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj