Rozwój oferty – nie tylko online, ale i stacjonarnie
W okresie pandemii znacząco przyspieszył e-commerce, ale aktualnie silny jest trend powrotu klientów do zakupów stacjonarnych. Wracają jednak z odmiennymi oczekiwaniami – ważny jest dla nich możliwie szeroki wybór produktów dostępnych od ręki w sklepach zlokalizowanych po sąsiedzku. Z pogłębionych analiz przeprowadzonych przez Empik na formacie mniejszych sklepów, stanowiących blisko 48% całej sieci – wynika, że każdy z nich ma swój specyficzny profil Klienta o określonych potrzebach i preferencjach czytelniczych.
Dzięki tym analizom byliśmy w stanie określić, jakie kategorie książek są najpopularniejsze – najchętniej kupowane w danym salonie i w jakim obszarze istnieje realna potrzeba rozbudowania oferty dostępnych tytułów – tłumaczy Michał Kowalczyk, menadżer Kategorii w Dziale Książka.
Zobacz również
Jeszcze więcej tytułów dostępnych od ręki
Aby jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów, Empik zdecydował o rozszerzeniu katalogu książek dostępnych na półkach ponad 150 salonów – średnio o 10%.
Asortyment jest powiększany w kategoriach, które były już obecne w poszczególnych Empikach – dotyczy to zarówno nowości, jak i tytułów tzw. backkatalogowych. W ten sposób klienci mogą wybierać książki z szerokiej oferty, nie ograniczając się tylko do premierowych tytułów czy bestsellerów. W jednym salonie jest to nawet 8 tys. różnych pozycji książkowych.
Proces wdrożenia zmian jest w toku i zakończy się w IV kwartale 2022 r.
Poszerzanie oferty kulturalnej i dopasowywanie jej do potrzeb klientów to dla nas priorytet od początku istnienia Empiku. Nieustannie rozwijamy ofertę książek o nowe tytuły zarówno w segmencie online, jak i właśnie stacjonarnie. Mamy nadzieję, że rozszerzenie asortymentu w mniejszych salonach, spotka się z pozytywnym przyjęciem naszych klientów – podsumowuje Michał Tomaniak, dyrektor Działu Książka w Empiku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing