Projekt, zorganizowany przy współpracy poseł Beaty Bublewicz i Związku Browary Polskie, objęty został patronatem Dekady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Zainaugurowana w Dniu Bezpiecznego Kierowcy akcja realizowana była w dwóch odsłonach – od 25 lipca do 24 sierpnia oraz od 26 sierpnia do 25 września br. Oba etapy prowadzone były na facebookowym profilu Klubu DRIvera, który zrzesza odpowiedzialnych kierowców – osoby ceniące w równym stopniu dobrą zabawę, co bezpieczny powrót z imprezy. Funkcjonujący od 2010 roku profil, mający na celu jak najszerszą promocję idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, jest jedną z inicjatyw Związku Browary Polskie, prowadzonych w ramach propagowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Zobacz również
W ciągu dwóch edycji akcji zgłoszonych zostało ponad 70 drogowych absurdów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Nadesłane zdjęcia przedstawiają miejsca, które – ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg – wymagają zmiany oznakowania lub wprowadzenia innych elementów infrastruktury. Wszystkie zgłoszenia zostały przekazane do zaopiniowania ekspertowi, inżynierowi ruchu drogowego, Markowi Wierzchowskiemu, który wybrał dwa zdjęcia przedstawiające wyjątkowo absurdalne rozwiązania infrastrukturalne przyjęte przez osoby odpowiedzialne za oznakowanie i organizację ruchu drogowego.
Najbardziej naglące i stwarzające realne niebezpieczeństwo dla użytkowników dróg „absurdy drogowe” zostaną za pośrednictwem przewodniczącej Parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poseł Beaty Bublewicz, przekazane z prośbą o interwencję do odpowiednich jednostek w samorządach lokalnych. Poza możliwością kształtowania polskiej „rzeczywistości drogowej”, elementem zachęcającym do zaangażowania w akcję były nagrody – autorzy wyróżnionych zdjęć otrzymają kursy doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault oraz nawigacje samochodowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Lista zwycięzców obu edycji akcji „Stop! Drogowy absurd” oraz wyróżnione przez eksperta i internautów zdjęcia udostępnione są na profilu Klubu DRIvera na Facebooku www.facebook.com/klubdrivera
Słuchaj podcastu NowyMarketing