fot. depositphotos.com
Firma Nielsen (NYSE: NLSN) wydała swój pierwszy raport dotyczący zwrotu z inwestycji, który zidentyfikował luki w budżetach, kanałach i strategiach medialnych marketerów, które zagrażają zwrotowi z inwestycji w plany medialne. Globalny raport ujawnia dane i dostarcza informacyjnego wglądu, co przyspiesza zwrot z wydatków na reklamę, jak mierzyć zwrot oraz jak poprawić wskaźniki, które marki już mają, dzięki treściom unikalnym dla reklamodawców, agencji i wydawców.
Zobacz również
Zgodnie z raportem około połowa marketerów nie wydaje wystarczająco w danym kanale w celu uzyskania maksymalnego zwrotu z inwestycji. Podczas gdy słaby zwrot z inwestycji może skłonić marki do wycofania się z wydatków, firma Nielsen odkryła, że wydatki często muszą być wyższe, aby przebić się i przynieść zyski. „Luka 50-50-50” firmy Nielsen stwierdza, że podczas gdy 50% planów medialnych jest niedoinwestowanych (mediana 50%), zwrot z inwestycji można poprawić o 50% z idealnym budżetem.
Poza budżetem raport dotyczący zwrotu z inwestycji dostarcza kluczowego wglądu i szeregu rekomendacji w celu zapewnienia wyższego zwrotu z inwestycji w wielu obszarach marketingu, m.in. takich jak:
-
Pełny marketing lejkowy: rzadko zdarza się, aby kanały przynosiły ponadprzeciętne zwroty zarówno w przypadku marki, jak i wyników sprzedaży, przy czym 36% kanałów medialnych osiąga ponadprzeciętne wyniki nie tylko w zakresie przychodów, ale i wskaźników marki. Aby zwiększyć zwrot z inwestycji, marki powinny realizować zrównoważoną strategię zarówno w przypadku inicjatyw górnego, jak i dolnego lejka. Firma Nielsen odkryła, że dodawanie marketingu górnego lejka do istniejącego marketingu dolnego i środkowego lejka może zwiększyć ogólny zwrot z inwestycji o 13–70%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
Wschodzące media: markom trudno jest wydawać duże kwoty bez dowodów na to, że nowe media się sprawdzą. Ale małe kwoty mogą nie wystarczyć, aby to skontrolować. Firma Nielsen odkryła, że reklamy podcastowe oraz influencer marketing mogą dostarczyć powyżej 70% w zakresie wspomagającej znajomości marki oraz że zwrot z inwestycji z influencer marketingu jest porównywalny ze zwrotem z inwestycji z mediów mainstreamowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Strategia wzrostu sprzedaży reklam: ostatecznie wzrost z inwestycji będzie informować o sile cenowej wydawcy. Wydawcy nie tylko konkurują ze sobą, ale również z innymi kanałami, dlatego porównanie zwrotu z inwestycji w konkretny kanał może pomóc ustanowić strategię cenową. Raport dotyczący zwrotu z inwestycji ukazał, że media społecznościowe zapewniają 1,7% zwrotu z inwestycji z telewizji, ale dostają one mniej niż jedną trzecią budżetu na reklamy telewizyjne.
- Pomiar oglądalności: kampanie o silnym zasięgu docelowym przynoszą lepsze wyniki sprzedaży. Jednak w USA tylko 63% reklam na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych jest kierowanych pod względem wieku i płci. Oznacza to, że w kanałach o najbardziej wyczerpującym zakresie jakości danych ponad jedna trzecia wydatków na reklamę jest nietrafiona. Aby wykorzystać możliwości i zwiększyć wpływ, reklamodawcy powinni w pierwszej kolejności korzystać z rozwiązań pomiarowych, które obejmują wszystkie platformy i urządzenia oraz zapewniają wgląd w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Raport firmy Nielsen dotyczący zwrotu z inwestycji za rok 2022 służy jako przewodnik dla marek, agencji i wydawców. W czasach, gdy istnieje więcej niż kiedykolwiek kanałów dotarcia do pożądanych odbiorców, niezwykle ważne jest, aby wgląd w zwrot z inwestycji był osiągalny i łatwy do zrozumienia. Marki nie mogą sobie pozwolić na marnowanie wartościowych reklam na niewłaściwych odbiorców. Mądrze inwestując i mając zrównoważoną strategię dotyczącą inicjatyw górnego, jak i dolnego lejka, marki mogą dotrzeć do właściwych odbiorców i zmaksymalizować swój zwrot z inwestycji – powiedział Imran Hirani, wiceprezes ds. analiz mediów i reklamodawców Nielsen.
Jest to pierwszy raport dotyczący zwrotu z inwestycji przygotowany przez firmę Nielsen.
Pobierz raport na stronie internetowej: global.nielsen.com/insights/2022/roi-report.
Wyniki raportu zostały wygenerowane przez firmę Nielsen przy użyciu szerokiej gamy metod pomiarowych – w tym modeli kompozycji marketingowej, badań wizerunku marki, planów marketingowych i danych dotyczących wydatków, badań atrybucji oraz ocen reklam zebranych w ostatnich latach. W większości przypadków ustalenia firmy Nielsen zostały zorganizowane w normatywne bazy danych lub metaanalizy na próbie badań, aby stworzyć wgląd, który jest reprezentatywny dla doświadczeń firmy Nielsen, zapewniając marketerom, agencjom i sprzedawcom mediów bardziej kompletny obraz efektywności mediów w porównaniu do pojedynczej firmy czerpiącej z własnego doświadczenia.