POLREGIO uruchomiło pilotażowo Videomaty – innowacyjne rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które jednak w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z doświadczonym konsultantem (e-kasjerem).
Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera – mówi Adam Pawlik, członek zarządu, dyrektor handlowy POLREGIO S.A.
Zobacz również
Proces zakupu biletu w Videomatach POLREGIO może się odbywać na trzy sposoby:
-
podróżny zupełnie samodzielnie wybiera i nabywa bilet, tak jak w klasycznym biletomacie,
-
pasażer dotyka odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie Videomatu i łączy się z Contact Center i podczas wideorozmowy (obsługa w języku polskim i angielskim) konsultant asystuje klientowi w obsłudze automatu,
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
konsultant w trakcie wideorozmowy przejmuje zdalnie pulpit automatu biletowego i obsługuje go w imieniu klienta aż do momentu finalizacji zakupu najbardziej optymalnego biletu (klientowi pozostanie jedynie finalizacja transakcji, czyli zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dostępność zachętą do podróży
Aktualnie POLREGIO posiada ok 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez videomaty będą natomiast dostępni o wiele dłużej.
Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach 6:00–22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu – dodaje Adam Pawlik.
Pierwsze Videomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg ewentów na dworcach zachęcających do skorzystania z nowego rozwiązania.
Sprawdzeni partnerzy w akcji
Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami POLREGIO, TK Telekom z Grupy Netia i Avista.
Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach – mówi Jolanta Lorenc, dyrektor w obszarze B2B Grupy Netia.
Współpracujemy z POLREGIO od wielu lat w szerokim spektrum rozwiązań i mamy w tym zakresie bardzo dobre doświadczenia. Jest to firma otwarta na wdrażanie innowacji technologicznych, czego kolejnym przykładem jest nasze wspólne pilotażowe wdrożenie, które już teraz wzbudza duże zainteresowanie innych przewoźników – dodaje Jolanta Lorenc.