Celem dyrektywy Work Life Balance jest pomoc aktywnym zawodowo rodzicom i opiekunom w łączeniu obowiązków zawodowych z obowiązkami rodzinnymi. W dłuższej perspektywie ma ona na celu przeciwdziałanie zjawisku ograniczania aktywności zawodowej kobiet oraz nierówności między kobietami i mężczyznami. Kampania ma informować rodziców o nowych możliwościach i płynących z nich korzyściach w związku z dyrektywą, a także wspierać zaangażowane rodzicielstwo obydwojga rodziców.
W ramach kampanii przygotowano film, który można zobaczyć na YouTubie oraz na Facebooku i Instagramie Centrum Praw Kobiet. „Równie dobrze” ma konwencję talk-show, jednak pytania, które usłyszą uczestnicy, będą inne niż te, do których przyzwyczaiły nas programy tego typu. W spocie rolę główną zagrał Hubert Urbański, a za produkcję odpowiada OTO Film. Dodatkowo 17 października ruszyła kampania outdoorowa, którą można zobaczyć na ulicach Warszawy.
Zobacz również
W kampanii Dziadek do orzechów wykorzystał stereotypy, które narzucają płciom konkretne role w opiece nad dziećmi. Agencja opracowała koncepcję kampanii, jej strategię, architekturę, a także była odpowiedzialna za przygotowanie materiałów graficznych.
– W najnowszej kampanii Centrum Praw Kobiet naświetlamy jak stereotypowe myślenie wpływa na to, co na co dzień spotyka rodziców. Nowością w komunikacji CPK jest fakt, że zahaczamy tutaj także o problemy mężczyzn, którzy generalnie nie są traktowani jako rodzice na równi z kobietami. Od mamy wymagamy zbyt wiele, ojca traktujemy jako niepełnego rodzica. Takie przeświadczenia wpływają negatywnie na obie strony. Czas wyrównać nasze spojrzenie na obowiązki mamy i taty – mówi Albert Stęclik, planner w agencji Dziadek do orzechów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]