W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł. To wynik o 24% wyższy w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%.* Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc blisko 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce.
– Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej: wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, marki rozumieją, że dotarcie z efektywnym przekazem reklamowym do konsumentów jest teraz kluczowe. Coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media. Dzięki danym behawioralnym 13,6 miliona aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga – mówi Marcin Bruś, group advertising director w Allegro
Zobacz również
Co więcej, przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. To marketplace’y najskuteczniej agregują popyt, dzięki odpowiedziom na potrzeby klientów: konkurencyjnym cenom, szerokiemu asortymentowi i wygodzie zamawiania.
– Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro.** Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców – mówi Krzysztof Andrzejczak, advertising sales and business growth director w Allegro
Wzrost wyników reklamowych Grupy Allegro wpisuje się w światowy trend dynamicznego wzrostu retail media. Jak szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM, wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową. Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w reklamę internetową.***
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* Według danych z raportu Publicis Groupe: “Rynek reklamy w pierwszym półroczu 2022 roku”
** Według danych z raportu Atena Research&Consulting: “Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022”
*** Według danych z publikacji GroupeM: “2022 E-commerce & Retail Media Forecast”