Top 100 influencerów z branży marketingowej – jak powstawał raport?
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Brand24 monitorował aktywność kilkuset marketerów. Przyglądano się ich pracy i ich markom osobistym – zarówno pod względem treści, które tworzą, jak i reakcji odbiorców. W ten sposób powstała lista kilkudziesięciu ekspertów w dziedzinie digital marketingu.
Decydującym czynnikiem przy wyborze influencerów oraz określania ich pozycji w raporcie była autorska metryka – Presence Score. To wskaźnik, który wskazuje, jak radzi sobie dany influencer w Internecie i pomaga określić jej popularność w danym czasie.
Zobacz również
– Listę podzielono na dwie części. W pierwszej części umieszczono 30 osób, które w ostatnich miesiącach wyróżniły się w swojej działalności, tworzeniu treści i zaangażowaniu społeczności. Druga część to kolejne 70 postaci, ale już bez numeracji. – To efekt analizy jakościowej i ilościowej, która wykazała, że wiedza i inspiracja tych osób są niezaprzeczalne. – mówi Justyna Dzikowska, head of marketing w Brand24. – Od kilku lat tworzymy to zestawienie i ciągle je ulepszamy. Widzimy też, jak zmienia się aktywności poszczególnych osób. Dziś na topie mamy Setha Godina, Niela Patela czy Marka Schaefer’a, którzy wyznaczają kierunki w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej – dodaje Dzikowska.
Kto skorzysta na zestawieniu influencerów
Zestawianie przyda się zarówno osobom pracujących w branży, jak i tym szukających inspiracji na temat szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Znaleźli się w nim topowi eksperci posiadający wiedzę w obszarach strategii biznesowych, tworzenia treści czy technologii cyfrowych.
– Cel raportu jest prosty. Chcemy skrócić drogę poszukiwań wartościowych osób w branży i ułatwić zdobycie wiedzy z różnych obszarów marketingowych, m.in. content marketingu, SEO, mediów społecznościowych i sprzedaży – zaznacza Alicja Mękarska, partnership manager w Brand24. – Skupiliśmy się na szczegółowym doborze ludzi, którzy w swojej pracy dostarczają inspiracji, potrafią umiejętnie budować dialog z odbiorcami za pomocą mediów społecznościowych. Każdy z wymienionych influencerów dostarcza jakościowe treści marketingowe, które pomagają pogłębiać wiedzę i skutecznie budować marki. Każde nazwisko to gwarancja profesjonalizmu – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wszystkich ekspertów, którzy pojawili się w raporcie, łączy trzy jedno – aktywnie i konsekwentnie dbają o swoją obecność w mediach (nie tylko społecznościowych), dzielą się wiedzą zbudowaną na swoim doświadczeniu i są liderami opinii na skalę globalną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zestawienie powstało także z myślą o marketerach, którzy rozważają wdrożenie influencer marketingu w swojej strategii i szukają odpowiednich do tego zadania, rozpoznawalnych w sieci postaci.
Co znajduje się w środku:
- Lista 100 topowych influencerów,
- Porady dotyczące prowadzenia skutecznej kampanii influencer marketingu,
- Lista 10 narzędzi niezbędnych w pracy marketera,
- Bonusowa niespodzianka.
Dodatkowo publikacji towarzyszyć będzie seria wywiadów i artykułów współtworzonych z najbardziej rozpoznawalnymi marketingowcami na świecie.
Raport TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022 to już czwarta odsłona publikacji, tworzonej przez Brand24 od 2017 roku. Raport niezmiennie cieszy się popularnością zarówno wśród firm uwzględniających w swoich strategiach działania marketingowe, jak i niezależnych czytelników szukających inspirujących influencerów z dziedziny digital marketingu.
Raport można pobrać na stronie: TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022.
Influencer marketing rośnie w siłę!
Według raportu Statista, rynek influencer marketingu w ciągu ostatnich pięciu lat urósł z 1,7 mld dolarów do 13,8 mld dolarów.
Obecnie wiele marek decyduje się na reklamy płatne w sieci w celu poprawienia swoich wyników w świadomości marki, zaangażowaniu odbiorców i sprzedaży. Jednak coraz częściej rozpatrywanym i równie efektywnym sposobem jest influencer marketing. Zwłaszcza w ciągu ostatnich lat.
Z raportów na temat influencer marketingu dowiadujemy się między innymi, że:
- 93% marketerów wykorzystuje influencer marketing w swoich strategiach marketingowych (źródło)
- 8 z 10 konsumentów dokonuje zakupu, gdy produkt jest promowany przez influencera (źródło)
Jest to rynek, który będzie się stale rozwijał i cieszył coraz większym zainteresowaniem, dlatego ważne jest, by współprace influencerskie były świadome i opłacalne. Ten cel także przyświecał specjalistom Brand24 przy tworzeniu raportu TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022.