Agencja K2Create z giełdowej Grupy K2 włączyła się w walkę o zakończenie chowu klatkowego zwierząt w Polsce, a petycję w tej sprawie podpisało już ponad 80 tys. osób. Podczas Dnia Ustawy o Ochronie Zwierząt K2Create razem ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i influencerami (Zofią Zborowską, Magdaleną Kostyszyn – „Ch..owa Pani Domu”, Kasią Gandor, Michałem Korkoszem – Rozkoszny) zorganizowało akcję, która miała uświadomić warunki hodowli i zachęcić do konkretnego działania.
Influencerzy w swoich codziennych instastories umieszczali zdjęcia i nagrania wideo zwierząt hodowanych w klatkach przez całe swoje życie. „Źle Ci się ogląda zwierzęta w klatkach? Zakończmy erę chowu klatkowego w Polsce” – to komunikat kierujący do strony, na której każdy mógł podpisać petycję. Tylko w ciągu jednego dnia akcji przybyło 3,2 tys. podpisów pod petycją, a 7,3 tys. osób odwiedziło stronę internetową dedykowaną akcji.
Zobacz również
Polakom zależy na losie zwierząt i większość społeczeństwa popiera wprowadzenie zakazu chowu klatkowego. Co ważne, te oczekiwania poparte są wiedzą naukową. Badania jasno wskazują, że chów klatkowy nie zapewnia zwierzętom nawet podstawowego poziomu dobrostanu. Jednocześnie dostępne i intensywnie rozwijane są alternatywne sposoby utrzymania zwierząt, zapewniające im lepsze warunki i możliwość spełnienia gatunkowych potrzeb behawioralnych – mówi Maria Madej, menadżerka ds. zmian rynkowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki, koordynatorka projektu Zakończmy Epokę Klatkową. Dlatego jako Stowarzyszenie Otwarte Klatki we współpracy z Compassion in World Farming Polska wystosowaliśmy petycję do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z apelem o poparcie zmian w kierunku wycofania chowu klatkowego z Polski i Unii Europejskiej. Cieszymy się, że dzięki współpracy z K2Create i influencerami petycja dotarła do szerokiego grona odbiorców, a podpisało ją już ponad 80 tysięcy osób – dodaje Koordynatorka projektu Zakończmy Epokę Klatkową.