Afekt, poznańska agencja marketingu 360 obchodzi swoje 25 lecie. Założona w 1997 roku, początkowo jako klasyczny butik kreatywny obsługujący głównie lokalny rynek, funkcjonuje obecnie jako Grupa Afekt skupiająca firmy i marki oferujące całkowicie zintegrowane rozwiązania marketingowe klientom w Polsce i zagranicą. 25 lat historii Afektu, to konsekwentne wzbogacanie kompetencji pozwalających realizować największe wyzwania z zakresu event marketingu, ATL/BTL, PR, digital a także ostatnio również szeroko pojętego sales consultingu.
Znakiem rozpoznawczym Afektu stało się tworzenie i realizacja wielkoformatowych wydarzeń i projektów. Wszystko ma swój początek w 1997 roku w jednopokojowym butiku kreatywnym w Poznaniu. Niedługo potem, w roku 2000, po raz pierwszy w Polsce na ulice Warszawy i Poznania wyjechały bolidy Formuły 1. W ciągu 24 godzin zrealizowano fizycznie rebranding marki Idea na Orange, zaś koncert Madonny stał się topowym wydarzeniem experience marketingu firmowanym przez Allegro. Marka Lech wraz z Afektem przeprowadziła kilka spektakularnych akcji konsumenckich z umieszczeniem ciężarówki na ścianie budynku włącznie. Volkswagen Group Polska przez blisko dekadę realizowało z Afektem swoją obecność np. na targach Motorshow w Poznaniu, obecnie agencja nadzoruje marketing sieci dilerskiej dla grupy. Wydarzenia dla Renault, McDonald’s czy Continental, to tysiące pozytywnych doświadczeń wykreowanych przez grupę – tak na wydarzeniach w Polsce, jak i za granicą. Ponadto: akcje konkursowe z marką Crunchips, Tyskie, Żubr, Rio Mare, czy kosmetykami Ziaja są stałymi elementami portfolio grupy. Strefy koncertowe dla Orange, czy współpraca w ramach projektów CSR dla Fundacji Orange. Ponad 300 otwarć sklepów sieci Netto po konwersji z Tesco i stała obsługa PR, wreszcie rebranding wybranych galerii handlowych w Polsce – to tylko wybrane przykłady projektów, na które należy patrzeć przez pryzmat kompetencji Grupy Afekt.
Zobacz również
– Z całą pewnością po tych 25 latach jesteśmy inną agencją, aniżeli ta, która w 1997 roku zaczynała swoją działalność w jednym, małym pokoju – podkreśla Arkadiusz Ograbek, prezes Afektu. – Zmienił się rynek oraz środowisko biznesowe w którym się poruszamy. Nasi klienci, często marki globalne, przechodzili przez sukcesy, kryzysy, zmiany strategii, procesy globalnego rebrandingu, pandemię i wiele innych okoliczności, które wymagały od nas elastyczności oraz eksperckości, by proponować adekwatne do sytuacji rozwiązania i być partnerem na którego zawsze można liczyć. Po takich doświadczeniach trudno powiedzieć byśmy bali się jakichkolwiek wyzwań. Nasze działania od zawsze definiują pasja i entuzjazm i w mojej ocenie, to powoduje, że po 25 latach wciąż chcemy się rozwijać i rozszerzać nasze kompetencje – podsumowuje Ograbek.
– Afekt od zawsze jest partnerem, który dzięki strategicznemu podejściu, kreśli znacznie szerszy kontekst każdego projektu – podkreśla Jacek Sołkiewicz, wiceprezes i szef działu strategii. – Wykorzystując synergię podmiotów działających w ramach naszej Grupy, zawsze projektujemy kompleksowe rozwiązania, które zwiększają komfort naszych klientów przy podejmowaniu decyzji. Od 25 lat tworzymy zaawansowany ekosystem kompetencji, który pozwala nam szybko dostosowywać się do zmian w preferencjach konsumenckich a także wykorzystywania innowacyjnych narzędzi będących skuteczną odpowiedzią na nie. Patrzymy w przeszłość z dumą, ale to przyszłość jest tym, czego naprawdę wypatrujemy – dodaje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce