Świat marketingu B2B zmienił się w ciągu ostatnich 2 lat. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe – sprzedaż i spotkania zdalne – stało się normą, a naturalne metody pozyskiwania klientów, np. targi, konferencje czy spotkania bezpośrednie stały się bardziej ograniczone lub działają w innej formule.
Czy wiesz, że ponad 57% badanych profesjonalistów marketingu i sprzedaży B2B zwiększyło ilość działań online w czasie pandemii, a jednocześnie tylko 7% organizacji ma spisaną i wdrożoną strategię content marketingową?
Zobacz również
Marketerzy chcą bazować w swojej pracy na danych. Tylko czy dane zbierane przez światowych gigantów i siłą rzeczy prezentujące perspektywę regionalną lub największych światowych gospodarek są adekwatne dla osób, które na ich podstawie mają podejmować decyzje lub rekomendować konkretne inwestycje?
Aby sprawdzić stan marketingu B2B na polskim rynku, zapytano profesjonalistów marketingu i sprzedaży m.in. o to:
- Jak pandemia wpłynęła na obszar marketingu w Polsce?
- Z jakimi wyzwaniami radzą sobie marketerzy?
- W jaki sposób planują działania marketingowe i mierzą ich efektywność?
- Jak pozyskują informacje o klientach?
- Czy z jakich narzędzi korzystają w swojej codziennej pracy?
Już 15 grudnia br. podczas webinaru przedstawione zostaną wyniki badania „Stan marketingu B2B w Polsce”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Cel badania
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem badania było sprawdzenie jak pandemia zmieniła działania marketingowe i pracę marketerów oraz handlowców w B2B na naszym rodzimym rynku, a także jak trendy „zza oceanu” odzwierciedlają polską rzeczywistość.
Badanie obejmowało 6 obszarów:
- Strategia i planowanie działań marketingowych
- Wiedza o klientach
- Content marketing
- Zespół marketingowy
- Narzędzia w pracy marketerów
- Social Selling
Webinar na temat stanu marketingu B2B odbędzie się 15 grudnia (czwartek) o godz. 10:00.
Link do rejestracji na webinar: businessmarketer.pl/stan-marketingu-b2b
Osoby obecne podczas webinaru otrzymają raport „Stan Marketingu B2B w Polsce” w wersji PDF.
Organizatorzy badania
- Justyna Kosuniak i Katarzyna Matuszewska-Jagiełło
Budujemy buyer persony. Specjalizujemy się w badaniu procesów decyzyjnych klientów B2B według metodyki Buyer Persona Institute. Ponadto wspieramy klientów w tworzeniu treści i obsłudze komunikacyjnej. Prowadzimy firmę JuKa-Jasny Przekaz. - Łukasz Kosuniak
Jestem praktykiem i konsultantem marketingu B2B. Pomagam firmom w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych. Jestem autorem kilku książek, między innymi „ABC Marketingu B2B” i „To jest Social Selling”.
Partner technologiczny badania
- Webankieta
Patroni medialni badania
- NowyMarketing
- Marketer +
- Marketing przy Kawie