Best of Digital Marketing Show 4.11. w Warszawie

Już 4 listopada w Warszawie unikalne wydarzenie „The Best of Global Digital Marketing”, czyli pokaz kampanii marketingowych dla międzynarodowych marek, nagrodzonych w najważniejszych konkursach reklamowych.
O autorze
3 min czytania 2013-10-24

Po Amsterdamie, Baku, Bangkoku, Bejrucie, Bukareszcie, Cape Town, Kolombo, Ho Chi Minh City, Istambule, Dżakarcie, Karaczi, Kuala Lumpur, Londynie, Mińsku, Moskwie, Pradze, Rydze, Singapurze, Sztokholmie, Tallinie, dzięki NoNoobs wydarzenie zawita do Warszawy. W programie case studies takich marek jak: IKEA, Coca Cola, Dove (Unilever), FedEx, Volkswagen, Cisco, McDonald’s, lody Magnum (Unilever) i innych.

Głównym prowadzącym będzie Mike Berry, trener digital marketingu i konsultant kilku czołowych brytyjskich i międzynarodowych instytucji: Econsultancy, Chartered Institute of Marketing and Institute of Direct Marketing. Pracował z Procter&Gamble, Wunderman, Euro RSCG i Draftfcb. Przed rozpoczęciem pracy konsultanta był Head of Digital EMEA w Jack Morton. Autor książki „The New Integrated Direct Marketing”. Od 1980 roku zajmuje się marketingiem, a od 1995 digital marketingiem.

Mike – pyta Agnieszka Świtkowska(A.Ś.), co-founder NoNoobs – 4 listopada w Warszawie poprowadzisz show „The Best of Global Digital Marketing”. Co sądzisz o nagrodach przyznawanych najlepszym kampaniom marketingu cyfrowego? Jakie są według Ciebie najważniejsze kryteria oceny w takich konkursach i czy zawsze najlepsza praca zwycięża?

Po wielu latach pracy dla agencji – mówi Mike Berry (M.B.)- z doświadczenia wiem, że zdobywanie nagród jest czymś fantastycznym. Szczególnie kreatywne jednostki czerpią niezwykłą satysfakcję, kiedy zyskują uznanie wśród równych sobie. Często dyrektorzy działu marketingu i ich zespoły odczuwają dumę, kiedy kampania zostaje doceniona, co wpływa także na dobry nastrój przy wieczornych wyjściach (!).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uważam jednak, że powinniśmy rozróżnić nagrody przyznawane wyłącznie za kreację, np. fajny projekt, ładną typografię, wspaniałą grafikę profesjonalny copywriting i ciekawe pomysły, od tych za efektywność komunikacji w kategoriach biznesowych. Aby lepiej zrozumieć to zagadnienie, powinniśmy, w pierwszej kolejności, cofnąć się do celów marki, tzn. odpowiedzieć sobie na pytanie: jakie były kluczowe wskaźniki efektywności? Zwłaszcza w sferze cyfrowej (łącznie z mediami społecznościowymi i mobilnymi) istnieje niebezpieczeństwo, że osoby przyznające nagrody mogą ulec urokowi fajnej, nowatorskiej technologii, co w rzeczywistości, mogłoby nie przynieść wymiernych korzyści biznesowych.

Do pokazu „The Best of Digital Marketing” wybraliśmy przykłady, kierując się następującymi kryteriami:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • jasno sprecyzowane wyzwanie marketingowe (dla każdej marki: dużej, mniejszej, B2C, B2B)
  • kreatywne i innowacyjne rozwiązanie ale przede wszystkim:
  • dobre wyniki, czyli wysoki zwrot z inwestycji (ROI)

Oczywiście lubimy pokazywać atrakcyjne kampanie zawierające ciekawe i oryginalne pomysły, które łatwo przedstawić jako jedne z wielu studiów przypadku, jednak zawsze kluczowym czynnikiem jest dla nas zwrot z inwestycji (ROI).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Łatwo jest krytykować nagrody – kontynuuje Mike Berry – czasem nagradzane były wysiłki, które nigdy nie zostały wykorzystane lub praca niezatwierdzona przez klienta zyskiwała uznanie. Zdarza się, że klienci i agencje wspólnie przyczyniają się do fałszowania wyników i rzeczywiście tworzą coś wyłącznie dla nagrody! Jednak nie są to częste przypadki. Większość prac, które zdobywają nagrody jest tworzonych z fantazją, kreatywnych oraz opłacalnych dla właściciela marki. W ten sposób, reklama od wielu lat nagradza trud, a branża mocno zaangażowała się w tę sferę, rozwijając międzyplatformowe wielokanałowe działania obejmujące zarówno offline jak i digital. Moim zdaniem, najlepsza praca Marcomu (tzn. w komunikacji marketingowej opiera się na głównej idei kreatywnej, która mogła być z założenia przygotowana na określoną platformę np. TV, prasę, outdoor, digital lub mobile, a następnie przeniesiona do wszystkich kanałów komunikacji i zaadaptowana, umożliwiając lepsze wykorzystane specyfiki i możliwości każdego z nich. Dla mnie jest to prawdziwa integracja i jeśli te kampanie prezentują także autentyczny zwrot z inwestycji (ROI), to powinny znaleźć się w pokazie!

A więc na pytanie odpowiem NIE: najlepsza praca nie zawsze wygrywa; życie nie za każdym razem jest fair. Co najważniejsze: w dzisiejszym wielokanałowym świecie, istnieje większa niż kiedykolwiek potrzeba prawdziwej kreatywności, we wszystkich kanałach.

A.Ś.: Mike kto powiniem wziąć udział w Best Marketing Cases?

M.B.: Każda osoba pracująca w agencji lub w marketingu klienckim, kto tworzy kampanie. Nie mogę się doczekać mojej wizyty w Warszawie. Do zobaczenia na pokazie! „

Prezentacje obejmą najważniejsze obszary marketingu internetowego w tym m.in. e-mail marketing, social media, display czy reklamę w wyszukiwarkach. Reprezentowane będą najnowsze trendy takie jak gamifikacja czy wielokanałowy marketing zintegrowany. Przedstawimy przykłady kreatywnego podejścia do kampanii, wywiady wideo z ich twórcami, zaprezentujemy wnioski z rozmów z klientami i ich agencjami. „The Best of Digital Marketing” to inspirujące wydarzenie po którym uczestnicy, zdobywają nowe pomysły, wiedzę i umiejętności, które pozwolą im zdobyć przewagę nad konkurencją. Na wszystkich uczestników wydarzenia czeka również niespodzianka związana z kolejną konferencją o tematyce marketingowej NoNoobs – adUniverse 2014, która odbędzie się 9 grudnia w Warszawie.

Program The Best of Global Digital Marketing : www.best-marketing-cases.pl/program

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.