Przeczytaj pozostałe podsumowania roku 2022
Zobacz również
O roku 2022 dla marki Klarna opowiada Agnieszka Jabłońska-Twaróg, B2C marketing manager w Klarna Polska.
Największy sukces w 2022 roku
Ten rok zaczął się kolejną trudną wiosną. Wybuch wojny w Ukrainie był dla nas odczuwalny na wielu polach, ale ograniczymy się do tych tylko związanych z pracą. Przede wszystkim cała załoga IKEA zaangażowała się w akcje pomocowe, szczególnie że temat organizowania życia w nowym miejscu wymaga wyposażenia wnętrza czy domu. Nie odmawialiśmy nikomu pomocy, materace i pościel ściągaliśmy z naszych magazynów w całej Europie, a nasze parkingi były centrami przeładunkowymi. Pomoc trwa nadal, zrealizowaliśmy do tej pory ponad 300 projektów pomocowych, a poza akcjami, w które angażowali się pracownicy i pracowniczki IKEA w ramach godzin pracy, wykorzystaliśmy 371 Dni na Pomoc (wewnętrzna akcja IKEA) oraz 1368,5 godzin wolontariatu pracowniczego.
Jesteśmy bardzo dumni z tego, w jaki sposób nie tylko jako marka, ale cała organizacja, zaangażowaliśmy się w pomoc i jak wiele zrobiliśmy. Mocno sobie jednak życzymy, aby takich wiosen już nie było.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wojna miała dla nas również inny wymiar, ściśle związany z naszą pracą. Wybuch wojny spowodował u nas zmiany w modelu produkcyjnym kampanii reklamowych, bo część materiałów wideo tworzyła na rynek Polski agencja Moskiewska. Ta zmiana wyzwoliła nagłą potrzebę uruchomienia większej liczby kampanii produkowanych w Polsce. Dzisiaj, po 3 zrealizowanych lokalnie kampaniach, możemy powiedzieć, że stanęliśmy na wysokości zadania – zarówno team IKEA jak i nasi partnerzy po stronie VML i WM.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzeci sukces, ma wymiar wewnętrzny. Mamy poczucie, że cały team jest na swoim miejscu, mamy wystarczające zasoby, aby mocno wspierać sprzedaż naszymi działaniami, próbować nowych rozwiązań i przybliżać IKEA klientom.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2022 roku
3 najciekawsze akcje w 2022 roku
Do tego zestawienia wybraliśmy 3 inicjatywy z różnych kategorii:
1. W lipcu 2022 wprowadziliśmy nowy format komunikacyjny do TV i wybranych wideo, pełen przewrotów akcji, humoru a czasem nawet absurdu. Format nawiązuje do jedynych w swoim rodzaju kanonów filmowych jak skandynawskie kino czy kultowa Dynastia. Zresztą zobaczcie sami wideo i czekajcie na kolejne odsłony:
- Wybierz małe zmiany na sen dobry
- IKEA? Nie uwierzysz, jak pasuje! Wybierz małe zmiany w Twoim stylu
@rollodoberman Pierwsza zasada Rollo: TREAT YO SELF #shoppingtime#reklama #lokowanieproduktu #ikeapolska #zwierzoperspektywa ♬ dźwięk oryginalny – Rollo the doberman
(Liczba wyświetleń filmu: 2 mln, Liczba obserwatorów Twórcy: 176.3K)
3. Ostatnia akcja w tym zestawieniu to zmiana sposobu tworzenia wybranych treści w Social Mediach i rozwój programu twórców spośród pracowników IKEA. Nikt nie zna produktów i marki tak dobrze jak osoby, które mają z tym codzienny kontakt.
Możecie podglądać IKEA ich oczami na Instagramie. Zobaczcie co przygotowała Krysia z IKEA w Szczecinie:
Wyświetl ten post na Instagramie
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Jest wiele akcji, o których tu warto byłoby wspomnieć, ale odniesiemy się do takiej, która może być także zaskoczeniem dla czytelników.
W ostatnim roku restauracja IKEA miała jeszcze większy wpływ na budowanie wizytacji do sklepów stacjonarnych. W 2022 roku w restauracji i bistro IKEA zostało obsłużonych 11 milionów zamówień (!), co czyni nas jednym z ważniejszych punktów gastronomicznych w skali kraju.
Sukcesywnie wprowadzamy też wegańskie i wegetariańskie dania, a co piąty zjedzony u nas hot dog jest roślinny.
A w kontekście ukochanych hot dogów akcja, która niezmiernie nas ucieszyła to reakcja konsumentów na… mały błąd: podczas wprowadzania oferty ratalnej 3 i 6 rat 0%, komunikacja zaciągnęła się na naszej stronie także do kategorii Food i tym samym użytkownicy naszej strony mogli zobaczyć ofertę ratalną na hot-doga