Rozpoczęta w ubiegłym roku kampania LPP „Dbaj o ubranie” to odpowiedź polskiego producenta odzieży na potrzebę promowania bardziej odpowiedzialnego podejścia do użytkowania tekstyliów. Po ponad 6 miesiącach, firma podsumowuje efekty pierwszego w jej historii projektu edukacyjnego, który stał się elementem szerszej komunikacji i wyrazem odpowiedzialności lidera branży za podnoszenie świadomości ekologicznej konsumentów i uwrażliwienie ich na potrzebę wydłużania życia ubrań, a przez to zmniejszanie śladu węglowego.
LPP od kilku już lat konsekwentnie realizuje postanowienia swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju For People For Our Planet, będącej odpowiedzią spółki na obecne wyzwania klimatyczne. Jako firma świadoma swojej roli w tworzeniu mody bardziej przyjaznej środowisku i wydłużaniu życia ubrań, zdaje sobie sprawę, że odpowiedzialność producenta nie kończy się na wytworzeniu i sprzedaży produktów. Zainicjowany w ubiegłym roku projekt miał na celu zwiększenie wrażliwości i wiedzy konsumentów na temat prawidłowej pielęgnacji odzieży i tego, w jaki sposób przekłada się ona na środowisko.
Zobacz również
– Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału bardziej przyjaznych środowisku produktów w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. Badanie, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku, utwierdziło nas w przekonaniu, jak wiele jest do zrobienia w tej kwestii. Wyniki pokazały ilu z nas nadal nie wie, że pielęgnując ubrania w odpowiedni sposób, można nie tylko przedłużyć ich żywotność, oszczędzić pieniądze, ale i ograniczyć nasz ślad węglowy. Dlatego podjęliśmy decyzję o zainicjowaniu kampanii „Dbaj o ubranie”. Zależało nam przede wszystkim na dotarciu do jak największej liczby osób i zaangażowaniu ich w nasz projekt – wyjaśnia Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.
Celem było także wywołanie dyskusji na temat wpływu każdego z nas na otoczenie, a w szczególności nawyków konsumenckich na zmniejszenie ilości emisji, oszczędność wody i energii. Dzięki przygotowanym w ramach kampanii narzędziom jak strona internetowa z poradami (www.dbajoubranie.pl), kalkulator emisji i chatbot, program pomagał konsumentom zrozumieć jak codzienne czynności wpływają nie tylko na stan odzieży, ale mają także bezpośrednie przełożenie na środowisko. Poprzez zaangażowanie ekspertów oraz influencerów, a także dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji i niestandardowych form przekazu, kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców.
– Zainteresowanie, jakim cieszyły się wśród konsumentów poszczególne aktywacje realizowane w ramach kampanii pokazuje, że temat pielęgnacji ubrań wciąż pozostaje dla naszych klientów nieodkrytą skarbnicą wiedzy. Chatbot stworzony na potrzeby tej kampanii udzielił przeszło 22 500 odpowiedzi z poradami, jak odczytywać symbole z metek i pielęgnować ubrania w zależności od materiału, z którego są uszyte. Z kolei, dzięki kalkulatorowi emisji, będącym prawdopodobnie pierwszym na świecie narzędziem do pomiaru wpływu procesu pielęgnacji ubrań na środowisko, ponad 1500 osób wyliczyło swój ślad węglowy i poznało sposób na jego zmniejszenie – wymienia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W trakcie kampanii nie zapomniano też o narzędziach, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród młodych konsumentów branży odzieżowej. Dzięki współpracy z influencerami kampania „Dbaj o ubranie” zyskała na TikToku blisko 10 000 000 wyświetleń, zaś w wyzwaniu na tej platformie wzięło udział prawie 1500 osób. Poprzez instagramową współpracę z influencerami, kampania dotarła także do ponad 580 000 odbiorców, dając im przestrzeń do wymiany spostrzeżeń. W mediach pojawiło się z kolei ponad 70 publikacji, co wygenerowało zasięg przekraczający 52 000 000.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, że udało nam się dotrzeć z kampanią do tak szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, że wielu z nich – dzięki naszym narzędziom i poradom – zmieniło nawyki i bardziej świadomie zaczęło pielęgnować odzież albo przynajmniej rozważa taki krok. To motywuje do dalszego dialogu, bo razem możemy więcej – podsumowuje Dorota Jankowska-Tomków.