Twarzą nowej kampanii XTB został jeden z najbardziej uznanych piłkarzy XXI wieku – Iker Casillas. W nowych spotach reklamowych XTB zwrócono uwagę na nową rzeczywistość dla inwestorów. Podkreślono znaczenie rozwoju technologicznego, narzędzi cyfrowych, dywersyfikacji aktywów oraz przede wszystkim – darmowej edukacji. Legenda piłki nożnej pokazuje, jak przemiana inwestowania wygląda na polskiej platformie inwestycyjnej.
– Jestem niezwykle dumny, że mogę być twarzą takiej marki jak XTB – jednej z najlepszych, globalnych firm inwestycyjnych. W piłce nożnej, podobnie jak w finansach, potrzebny jest trening, dobre wsparcie i mentalność zwycięzcy – przekonuje Iker Casillas.
Zobacz również
Zaangażowanie Ikera Casillasa przez XTB to kontynuacja strategii budowania międzynarodowej marki w oparciu o ikony sportu. Hiszpan to jeden z najbardziej utytułowanych bramkarzy w historii. W swojej karierze sportowej wygrywał m.in. Ligę Mistrzów, mistrzostwo świata, mistrzostwo Europy, mistrzostwo Hiszpanii oraz mistrzostwo Portugalii. Wielokrotnie sięgał również po wyróżnienia indywidualne, m.in. znajdował się w prestiżowych zestawieniach FIFA/FIFAPro World XI oraz UEFA Team of the Year. Wielkie uznanie zdobył również dzięki swojej postawie poza boiskiem, ponieważ zawsze był wzorem do naśladowania.
– Inwestowanie to temat złożony, w którym o końcowym sukcesie decyduje wiedza, umiejętności, taktyka oraz opanowanie emocji. Podobnie jest w sporcie, dlatego cieszę się, że do drużyny ambasadorów XTB dołączyła jedna z ikon piłki nożnej, jaką niewątpliwie jest Iker Casillas – mówi Oliwia Szymczak, chief marketing officer w XTB. – Przez lata zawodowej kariery utożsamiany był z bezpieczeństwem, ciężką pracą, opanowaniem i profesjonalizmem. Podobne cechy charakteryzują XTB, dlatego to ambasador, z którego jesteśmy niezwykle dumni – dodaje Szymczak.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spoty reklamowe wykorzystane w kampanii zostały nakręcone w Madrycie. Akcja została rozegrana w hotelu, czyli miejscu, w którym spotykają się ludzie w różnym wieku oraz z różnych środowisk. Do tego, często dzieli ich aktualny status życiowy – w ten sposób polski fintech podkreśla, iż inwestowanie obecnie nie jest zarezerwowane wyłącznie dla profesjonalnych maklerów. W przygotowanym materiale Iker Casillas wymienia natomiast, co jest fundamentem dla współczesnego inwestora, a jest to: platforma online, analizy rynkowe, dostęp do bezpłatnych informacji oraz edukacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za przygotowanie kreacji odpowiada agencja Freundschaft, spot zrealizował dom produkcyjny Dobro, a zakup mediów powierzono OMD Optimum Media (Grupa OMD). Spoty reklamowe będą emitowane od połowy lutego w stacjach ogólnopolskich TVN, Polsat oraz w kanałach tematycznych, a także w serwisach VOD TVP, TVN i Polsatu. Kampanii telewizyjnej towarzyszyć będą też działania online.
Nawiązanie współpracy z Ikerem Casillasem jest dla XTB kontynuacją założonej strategii marketingowej, która opiera się na kooperacji ze światem sportu. Obecnie polska marka współpracuje z takimi gwiazdami jak Conor McGregor, Joanna Jędrzejczyk czy Jiri Prochazka. W przeszłości natomiast ambasadorem XTB był najbardziej znany trener na świecie – Jose Mourinho.