Gemius sprawdził, z jakich modeli urządzeń mobilnych korzystają internauci z krajów, w których firma prowadzi pomiar ruchu na stronach www. Przeanalizowano okres od 21 do 27 października bieżącego roku. Okazuje się, że najczęściej łączą się z siecią przy pomocy iPada. Ten flagowy tablet firmy Apple jest najpopularniejszy w Danii, pochodzi z niego blisko połowa (47 proc.) ruchu w duńskim Internecie. Wyjątkiem jest Chorwacja oraz Macedonia, gdzie odpowiednio 23 proc. i 21 proc. ruchu z urządzeń mobilnych pochodzi z iPhone’a.
Zobacz również
Produkty firmy Apple pozostawiają konkurencję daleko w tyle. Okazuje się bowiem, że we wszystkich badanych krajach drugim najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania sieci jest również produkt firmy z Cupertino (iPad w Chorwacji i Macedonii, a w pozostałych krajach ‒ iPhone). Wyjątkiem jest Estonia, gdzie na drugiej pozycji pod względem udziału w ruchu internetowym znajduje się Samsung Galaxy Tab 2. Pochodzi z niego 11 proc. odsłon mobilnych w tym kraju.
– Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał swój pierwszy iPad, pojawiło się wiele sceptycznych głosów – komentuje Marcin Wichrowski z Wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. – Tymczasem firma Apple zrewolucjonizowała sposób korzystania z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Oferowane przez nią technologie wyznaczyły światowe kierunki ich rozwoju. Dla wielu użytkowników produkty tej firmy stały się symbolem innowacyjności – dodaje Wichrowski.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce