Takie myślenia Hartwig Fashion ma w swoim DNA. Na stronie Hartwig Fashion w zakładce portfolio uwagę przykuwa od razu hasło Event Design, które już wiele zdradza o podejściu agencji do organizowanych eventów. I choć samo słowo „design” kojarzy się z grafiką użytkową, projektowaniem produktów, architekturą i modą, to w przypadku Hartwig Fashion idealnie łączy się ze słowem „event”, bo doskonale oddaje to, co agencja oferuje w zakresie obsługi eventowej – usługę zaprojektowaną na miarę. Założycielki Hartwig Fashion – Marta Kalinowska i Olga Piekarska przez lata kierowały działami mody w kobiecych pismach (ELLE, ELLE Man, InStyle), zajmowały się tematyką wzornictwa i związane były z warszawskim ASP. Od kilku lat swoje artystyczne pasje i medialne doświadczenia przenoszą do branży marketingowej, wspierając marki w komunikacji i tworząc dla nich najlepsze narzędzia skrojone pod indywidualne potrzeby, bo wierzą, że dziś to jedyna droga, aby wyróżnić się na rynku.
I choć oczywiście Hartwig Fashion to dużo więcej usług niż tylko „design” eventów, bo produkcje fotograficzne i filmowe oraz tworzenie contentu na social media dla marek fashion i beauty, organizacja imprez zajmuje ważne miejsce w portfolio agencji.
Zobacz również
– Eventy to budowanie relacji, niestandardowa możliwość do zaprezentowania wartości firm, o której czasem trudno powiedzieć inaczej, niż tylko przez osobisty kontakt i doświadczenie, które działa na wszystkie zmysły. I bardzo istotna część działań komunikacyjnych, o czym chyba wszyscy przekonaliśmy się w trakcie pandemii. Dlatego nikogo nie zdziwił fakt, że wszystkie wznowione po tym okresie konferencje, spotkania i targi odnotowały rekordową liczbę uczestników. Wnioski? Świat był spragniony spotkań off-line, bo żadne rozwiązanie on-line, nawe to najlepsze, nie stworzy takiej relacji z klientami – mówi Marta Kalinowska, współzałożycielka Hartwig Fashion.
fot. Krystian Pakieła
Event i personalizacja
Przygotowanie eventu wydaje się dziś łatwe, szczególnie w Warszawie. Wystarczy modne miejsce i dobra lista gości. Jest tylko jeden problem. Na rynku jest bardzo dużo konkurujących ze sobą imprez, a zaproszeni mają coraz mniej czasu, by bywać wszędzie. Stąd coraz częściej bronią się te najciekawsze i te, które niosą za sobą jakąś dodatkową wartość.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Event nie może być już dziś tylko prezentacją, musi być zapamiętanym doświadczeniem dla wszystkich zmysłów, zaskakującym i nieoczywistym dla obiorców marki – mówi Olga Piekarska, współzałożycielka Hartwig Fashion.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednym z przykładów takiego wydarzenia, które zrealizował Hartwig Fashion był dzień #MeTime stworzony dla Suntago Park of Poland dla dziennikarzy i influencerów.
– To było ciekawe wyzwanie, bo celem tego eventu było odczarowanie stereotypu na temat tego miejsca, które wszystkim kojarzy się z tłumem dzieci i zjeżdżalniami. Mało kto wie, że jest tam strefa dla dorosłych połączona ze świetnym spa. Klient, z którym wcześniej współpracowałyśmy przy tworzeniu contentu, zwrócił się do nas z prośbą o pomysł na wydarzenie, które przedstawi Suntago od nikomu nieznanej strony – wspomina Marta Kalinowska.
W Hartwig Fashion współpraca z klientem zawsze zaczyna się od jasnego określenia celu, wizualizacji i stworzenia dedykowanego do projektu teamu expertów. Ogromne znaczenie w pracy z klientem ma komunikacja, stąd wizualizacje na każdym etapie prac, aby klient i agencja mówili tym samym językiem. Czasami najciekawsze pomysły mogą być odrzucone tylko dlatego, że zabrakło ich wizualizacji. Agencja bardzo często zaprasza też do współpracy wielu zewnętrznych specjalistów, którzy wnoszą nie tylko swój know-how, ale też dodatkową energię twórczą.
– W działaniach łączymy różne światy. Architektury, mody, designu i muzyki. Myślimy interdyscyplinarnie. Jesteśmy na bieżąco z trendami, by tworzyć nie tylko pod oczekiwania klienta, ale i uczestników – dodaje Olga.
Tak właśnie było z projektem Suntago, który odbywał się tuż po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy byli psychicznie wyczerpani tą sytuacją, a dalekie podróżowanie było wciąż utrudnione. Idealnie w ten nastrój wpisała się idea dnia #MeTime. Miała sprawić, by goście poczuli się jak w trakcie dalekiej podróży do egzotycznego spa. Dać okazję zrelaksować się i wyłączyć się od rzeczywistości. Pokazać, że chwila odpoczynku jest na wyciągnięcie ręki w miejscu, o którym wcześniej nikt by nie pomyślał.
– Zależało nam, aby potraktować każdego gościa w spersonalizowany sposób, od wyboru menu przez masaż po unikalny zestaw materiałów fotograficznych i video. Przedstawić to samo miejsce z różnych perspektyw. Długo pracowałyśmy nad listą gości. Chciałyśmy, aby różnili się rolami społecznymi i tematami, o których piszą. Tak, aby pokazać to miejsce jako zaskakującą odpowiedź na różne potrzeby. I chyba naszym największym sukcesem był fakt, że wszyscy zaproszeni chcieli wracać i sami z siebie publikowali więcej niż zakładaliśmy – mówi Marta Kalinowska.
Kreacja i poczucie humoru
Fakt, że założycielki Hartwig Fashion przez lata pracowały w mediach, niezwykle ułatwia im pracę nad przygotowywaniem projektów, i to niezależnie od ich skali. – Wiemy, jak przygotować małe kameralne wydarzenie aż po festiwalowe. Przez lata, jeszcze jako dziennikarki, miałyśmy możliwości uczestniczenia w przeróżnych konferencjach w Polsce i na świecie. I ten nasz know-how pozwala nam nie tylko myśleć o eventach w nieszablonowy sposób, ale też z perspektywy odbiorcy, a nie tylko klienta, co jest niezwykle istotne – dodaje Marta Kalinowska.
Eventy to projekty, przy których czasami pracuje się miesiącami, jak choćby budowa dwóch wielkich stref na ubiegłoroczny OFF Festival. 12-sto metrowego totemu, na którym zawisły telebimy emitujące na żywo koncerty, po strefę marki Buh, której ważnym elementem były flash-mobowe akcje grupy tancerzy w specjalnych kostiumach na terenie festiwalu. Już na etapie zakładania agencji dziewczyny wiedziały, że chcą świadczyć klientom kompleksowe usługi – od pomysłu po realizację, a często jej pierwszym punktem jest spotkanie z architektami lub inżynierami, by zweryfikować realność koncepcji i przedstawieniu jej dopiero po weryfikacji klientowi. Dlatego działania w Hartwig Fashion zaczynają się zazwyczaj na wielu poziomach jednocześnie. Już na początkowym etapie myśli się nawet o pożądanym efekcie w social mediach.
– Event to nie tylko zrealizowanie założeń na tip top, aby wszystko zadziałało, odbyło się na czas, ale przede wszystkim kreacja niezapomnianego doświadczenia, które na długo pozostaje w pamięci i staje się emocjonalnym linkiem do marki, także w social mediach – dodaje Olga Piekarska.
Moda i doskonałość
Największe wyzwanie? Przekonanie klientów do niestandardowych pomysłów, które są spójne z wartościami marek. – Wiele firm podkreśla dziś wartości ekologiczne w swoich działaniach, ale wciąż niewiele jest w stanie wyjść poza schemat, by ich event to podkreślał. Hartwig Fashion wie, jak przygotować event całkowicie z recyclingu i do recyclingu, bo myślimy w sposób adekwanty do naszych czasów i staramy się przekonywać do takiego podejścia innych. Staramy się nakłaniać klientów do nowego spojrzenia na wiele spraw – mówi Marta Kalinowska.
Tak było właśnie przy tegorocznej Doskonałości Mody Twojego Stylu, jednej z najważniejszych imprez mody w Polsce.
– Fantastycznie móc zrobić nową odsłonę czegoś, co ma już wieloletnią markę. Oczywiście jest to trudniejsze niż budowanie konceptu od postaw. To jak zrobić re-lunch magazynu – musisz zachować jego niepowtarzalny charakter, ale jednocześnie zaskoczyć czytelnika czymś nowym. Hartwig Fashion zaprojektował na tegoroczne rozdanie nagród Twojego Stylu gigantyczne magentowe studio fotograficzne w przestrzeniach domu handlowego Vitkac. Goście mogli przez chwilę poczuć się jak na sesji, na backstage’u, o czym każdy trochę marzy… – mówi Olga Piekarska.
Kolor różu był motywem przewodnim wieczoru, stylizacji, kwiatów, a nawet giftów dla gości, bo w Hartwig Fashion spójny wizualny język jest ważnym elementem każdego projektu. Założycielki przez lata same kreowały trendy, dlatego patrzą na event jak na historię do opowiedzenia, która ma początek, rozwinięcie i koniec. Zależy im na tym, że goście mogli przez chwilę znaleźć się w świecie, który jest odzwierciedleniem tego, co w danym momencie chce powiedzieć lub podkreślić marka, bo wtedy przekaz wyróżnia się i jest wiarygodny to jest to klucz do sukcesu dla wszystkich stron.
Materiał powstał we współpracy z Hartwig Fashion.