Nie ma lepszego momentu niż Światowy Dzień Pszczół, aby podkreślić kluczową rolę tych owadów w ekosystemie, a także przypomnieć jak o nie dbać i jak zwiększać ich populację. Na terenie Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu pracownicy Carlsberg Polska wraz z rodzinami, Fundacją Ekologiczną Pszczoła Musi Być i marką Somersby działali na rzecz dzikich zapylaczy. Inspiracją do ekopikniku była tegoroczna kampania „Zapylamy z pomocą” marki Somersby.
Skansen w Sierpcu jeszcze przyjaźniejszy zapylaczom
Uczestnicy ekopikniku posadzili ponad 400 roślin miododajnych – siedlisk dla pszczół, trzmieli, motyli, os i chrząszczy oraz zbudowali duże domki dla zapylaczy, które dzieci wypełniły suchym drewnem, szyszkami, liśćmi, mchem, cegłami i miękką gliną. Dla najmłodszych zorganizowano animacje i zajęcia edukacyjne o życiu pszczół, można było także m.in. obejrzeć ul od środka. Po działaniach każdy mógł się zrelaksować i posilić kiełbaską upieczoną nad ogniskiem.
Zobacz również
– Somersby to świat owocowego relaksu. Nie byłoby tej marki bez owoców, a owoców nie ma bez pszczół, dlatego tak bliski i ważny jest dla nas ich los – mówi Alicja Wirkowska, Junior Brand Manager marki Somersby. – W tym roku marka Somersby w ramach kampanii komunikacyjnej „Zapylamy z pomocą” zaplanowała wiele różnorodnych działań na rzecz pszczół. Cieszę się, że pracownicy Carlsberg Polska zaangażowali się i dołożyli swoją cegiełkę na rzecz wspierania rozwoju populacji dzikich zapylaczy – dodaje.
Pszczoła musi być!
W aktywności na miejscu wydarzenia zaangażowali się pasjonaci Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być, która jest partnerem kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez markę Somersby.
– Bez zapylaczy czeka nas katastrofa żywnościowa. Wszyscy powinniśmy dbać o to, aby tych pożytecznych owadów, którym coraz trudniej przeżyć w zurbanizowanym otoczeniu, było więcej. Rodzinny ekopiknik był okazją do pracy na rzecz pszczół i edukacji nt. dzikich zapylaczy – powiedział Artur Sobeczek, Pszczelarz, Prezes Zarządu Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Partnerem pikniku było Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Kraków wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych
Turystyczna stolica Polski wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu nocą na stacjach benzynowych i w sklepach detalicznych. Nowe prawo ma obowiązywać od 1 lipca, od północy do godz. 5.30 rano.