Raport skupia się na najważniejszych trendach, które będą mieć istotny wpływ na branżę w tym roku i w przyszłości. Jednym z wyróżnionych obszarów jest e-commerce, w tym retail media, który mimo niepewności związanej z pandemią nadal dynamicznie rośnie. Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów online, a nawyki zakupowe wykształcone podczas lockdownu utrzymują się, co przynosi perspektywy rozwoju dla całej branży e-commerce. Rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) również wpływa na branżę marketingową, otwierając nowe możliwości rozwoju. Niemniej jednak, konieczne jest świadome zarządzanie zagrożeniami wynikającymi z niekontrolowanego rozwoju tych technologii. Raport porusza również kwestie wpływu środowiskowego branży online oraz działań regulacyjnych związanych z rynkiem cyfrowym.
Piotr Kowalczyk, redaktor naczelny Raportu Strategicznego, podkreślił znaczenie obiektywnego przekazu aktualnych danych i wiedzy na temat trendów w marketingu online we wszystkich jego obszarach i aspektach.
Zobacz również
– Ogromnie się cieszę, że kolejny rok z rzędu miałem okazję współtworzyć Raport Strategiczny Internet IAB Polska. W tegorocznej edycji jak zawsze staramy się przekazać w maksymalnie obiektywny sposób aktualne dane i wiedzę na temat trendów w marketingu online w każdym jego obszarze i aspekcie. Jest to możliwe tylko dzięki unikalnej pozycji IAB Polska jako organizacji zrzeszającej praktycznie całą branżę online oraz pracy całego zespołu ludzi tworzącego treści i nadzorującego powstawanie Raportu.
Analizy przedstawione w Raporcie Strategicznym prezentują rok 2022 jako niezwykle dynamiczny dla polskiego sektora reklamowego i marketingowego. Wartość rynku reklamowego online wzrosła o ponad 615 milionów złotych, osiągając wzrost na poziomie 10%. Ten znaczący wynik potwierdza dojrzałość i stabilność polskiego rynku, a także jego zdolność do przystosowania się do zmieniających się warunków.
Ponadto, o czym także przeczytamy w Raporcie, w minionym roku podjęto działania regulacyjne związane z dalszym porządkowaniem zasad funkcjonowania rynku cyfrowego i wzmocnienia praw użytkowników usług cyfrowych oraz internetu. Kwestie bezpieczeństwa w internecie były istotne nie tylko w kontekście cyberbezpieczeństwa i ochrony przed treściami nielegalnymi, ale także dotyczyły praw konsumentów, ochrony danych dzieci, dostępności oraz wolności słowa i mediów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Wydanie kolejnej edycji Raportu Strategicznego tradycyjnie stanowi ważne wydarzenie dla całej branży reklamowej. Dzięki kompleksowej analizie rynku i prognozom na przyszłość, raport ten stanowi niezastąpione narzędzie wsparcia dla profesjonalistów komunikacji marketingowej. Jestem przekonany, że wniesie cenne spojrzenie na obecne i przyszłe wyzwania, umożliwiając efektywniejsze podejmowanie decyzji w dziedzinie reklamy cyfrowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premiera Raportu Strategicznego Internet 2022/2023 odbyła się 30 maja br. w ramach flagowego wydarzenia IAB Polska – Forum IAB 2023. Publikacja dostępna jest – w postaci serwisu www oraz pdf – bezpłatnie pod linkiem raportstrategiczny.iab.org.pl
PS IAB Polska: Przewodnik po content marketingu 2023 już jest!
Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego „Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.