Cropp to polska sieć sklepów, która należy do spółki LPP S.A. Marka znana jest z kolekcji ubrań, obuwia i akcesoriów w stylu streetwearowym. Produkty skierowane są głównie do młodych pokoleń.
W jednej z ostatnich promocji dostępnych w sklepie internetowym, pojawił się komunikat: „30 proc. na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2137 osób! Twój kod to: YELLOW30„.
Zobacz również
Internauci od razu doszukali się w nim powiązań z papieżem Janem Pawłem II. Przede wszystkim liczba „2137” nawiązuje do godziny jego śmierci, czyli 21:37. Z kolei wykorzystany w promocji kolor żółty odnosi się do koloru skóry papieża, ale także do barw Watykanu, którego flaga jest żółto-biała.
fot. screen ze sklepu internetowego Cropp
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Liczba „2137” jest powszechnie używana wśród młodzieży i ma charakter prześmiewczy. Młode pokolenie wyśmiewa papieża i to, jakim kultem jest otoczona jego postać w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja wywołała kontrowersje w mediach społecznościowych. Pojawiło się wiele nieprzychylnych komentarzy. Po kilku godzinach, treść komunikatu promocyjnego na stronie Cropp została zmieniona na: „30 proc. na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2000 osób! Twój kod to: YELLOW30″.
PS Zara będzie naprawiać używane ubrania
Zara chce iść w ślady Patagonii i stawia na ekologię. Sieć ogłosiła, że uruchamia usługę, która pozwoli klientom na sprzedaż, naprawę lub oddanie marce używanych ubrań. Opcja jest dostępna w Wielkiej Brytanii.
PS 2 Połączenie mody i popkultury we współpracy Lacoste i Netflix
Lacoste stworzył kolekcję ubrań we współpracy z portalem streamingowym Netflix. Wykorzystano w niej motywy z ośmiu popularnych seriali: „Stranger Things”, „Bridgertonowie”, „Lupin”, „Dom z papieru”, „Wiedźmin”, „Sex Education”, „Cień i kość” czy „Szkoła dla elity”.