W ostatnich tygodniach wiele mówiło się o bardzo dobrej pozycji poznańskiego zespołu w ligowej tabeli. Dalszą grą i wynikami piłkarze potwierdzili, że nie jest to przypadek, a efekt ciężkiej pracy będącej długofalowym projektem, którego pierwsze efekty w postaci wyników sportowych już możemy dostrzec. Nie inaczej jest w przypadku biznesu, bo jak dobrze wiemy, klub to także firma. Warta Poznań, będąca jedynym klubem polskiej ekstraklasy z opracowaną strategią ESG, bardzo mocno stawia w swojej działalności na ekologię i zrównoważony rozwój.
– Zieloni to nie tylko barwy naszej drużyny, ale realna wartość jaka idzie za marką Warty Poznań. Jesteśmy klubem z misją i jasną wizją związaną z ekologią, społecznością i sportem – opisuje Jarosław Żubka, Pełnomocnik zarządu ds. ESG i wizerunku Warty Poznań.
Zobacz również
– Nasze DNA, czyli „Warta” to nie tylko nazwa rzeki, ale stanie na straży wartości. Klub piłkarski to nie tylko mecze widziane w telewizji, ale także szkółka młodych adeptów piłki nożnej czy drużyna i rozgrywki amp futbolu. Chcemy, żeby wszyscy widzieli, że ,,warto” angażować się w sport i poprzez niego wpływać na pozytywną zmianę otoczenia, w tym w obszarze ekologii. Jako Warta staramy się to robić na wielu poziomach i cały czas się uczymy. Ostatnio dołączyliśmy do inicjatywy europejskich klubów piłkarskich ,,Forever Green”, gdzie wspólnie z np. Realem Betis czy Manchesterem United opracowujemy i wdrażamy standardy proekologiczne – dodaje Żubka.
Trawa nie tylko na boisku
Kluby piłkarskie prowadzą działania związane z rozpowszechnianiem swojej marki, a także budowaniem przywiązania kibiców do klubu. Podstawowym działaniem tego typu, jest prowadzenie sklepów kibica.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Miesięcznie wysyłamy kilkaset paczek do naszych kibiców lub partnerów. Od dłuższego czasu szukaliśmy sposobu na wprowadzenie jednej z naszych najważniejszych wartości, jaką jest ekologia, także do tego obszaru działalności Warty – komentuje Jan Jezierski, kierownik ds. relacji B2B Warty Poznań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– To kolejny sektor w którym idealną odpowiedzią dla nas są innowacje i startupu. Dzięki współpracy z zespołem Znika wdrożyliśmy w 100% naturalne i biodegradowalne opakowania. Zarówno koperty, jak i kartony są wykonywane z materiałów z recyklingu lub z trawy. Zwracamy uwagę na detale, ponieważ nawet taśma klejąca jest ze składników naturalnych i jest całkowicie kompostowalna – dodaje Jezierski.
Biodegradowalne opakowania tworzone przez firmę Znika to nie tylko ekologia związana z elementem życia produktu po jego użyciu. Kartony czy koperty z trawy to przede wszystkim redukcja wody i energii potrzebnej na produkcję opakowania o ponad 90%.
– Nasza planeta wysyła nam już wiele sygnałów sugerujących, że to już ostatni moment na zmiany. W Znika wierzymy, że tworząc bardziej zrównoważone opakowania i etykiety, jesteśmy w stanie znacząco zredukować zanieczyszczenia środowiska. Co więcej, wspieramy w tym procesie firmy, które są świadome i tak samo jak my chcą realnej zmiany, a ekologia nie jest dla nich tylko hasłem PRowym – komentuje Michał Kruszyński, CEO Znika.
– Myślę, że Warta Poznań jest świetnym przykładem tego, że nawet tradycyjny biznes może się zmieniać w kierunku ekologii i dbałości o środowisko. Z tego co wiem, to pierwszy w Polsce klub piłkarski, który szczególnie zwraca uwagę na swój wpływ na planetę. Dzięki temu szybko udało przejść od etapu poznania się, do realnej współpracy i jej wdrożenia – dodaje Kruszyński.
Warta Poznań mocno otworzyła się na innowacje i współpracę ze startupami. Jako klub piłkarski z szerokim obszarem działalności jest idealnym partnerem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Klub nieustannie przygląda się rynkowi i poszukuje firm działających w obszarze ESG, ekologii, zrównoważonego rozwoju, fan engagement oraz sportu.
– Współpraca ze Znika jest dla nas dopiero początkiem wspólnej drogi ze startupami. Już prowadzimy rozmowy z kolejnymi spółkami i liczę, że niebawem będziemy mogli opowiedzieć o kolejnych partnerstwach, które docelowo zbudują cały ekosystem innowacji wokół naszego klubu – komentuje Jan Jezierski, kierownik ds. relacji B2B Warty Poznań.
PS Absolut wprowadza na rynek pierwsze papierowe butelki dla alkoholu wysokoprocentowego
Trend na ekologiczne opakowania nie ominął także rynku alkoholi wysokoprocentowych. W Wielkiej Brytanii rozpoczął się trzymiesięczny okres próbny sprzedaży wódki marki Absolut w papierowych butelkach.