Premiera teledysku „PIJ z UMIAREM – To się rymuje” to finał drugiej edycji kampanii muzycznej, skupiającej się na edukacji odpowiedzialnego spożywania alkoholu. W tym roku tematem przewodnim akcji jest picie „z głową”, a zwieńczeniem kampanii jest utwór z ważnym przesłaniem: zawsze PIJ z UMIAREM!
Jako lider branży piwowarskiej, Kompania Piwowarska od lat przekonuje do odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Robi to zamieszczając odpowiednie oznaczenia na swoich produktach (przestrzegające przed spożywaniem alkoholu w ciąży, przez nieletnich i w czasie prowadzenia pojazdów) a także w ramach dedykowanych kampanii społecznych. W tym roku po raz drugi firma zaangażowała do udziału w kampanii znanych artystów – Andrzeja Grabowskiego i Piha.
Zobacz również
– Kampania pod hasłem „PIJ z UMIAREM – To się rymuje” wystartowała na początku wakacji, bo w okresie letnim pojawia się wiele okazji do spożywania alkoholu a przy wysokich temperaturach umiar i odpowiedzialność stają się jeszcze ważniejsze. Finałem kampanii jest premiera utworu „Pij feat. Umiar – to się rymuje” rapowany przez duet Pih i Andrzej Grabowski, z podkładem skomponowanym przez Magierę. Liczymy, że znane nazwiska i nietypowa, jak na działania edukacyjne, forma pomogą nam w dotarciu do jeszcze szerszej grupy odbiorców – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompani Piwowarskiej.
Zeszłoroczna kampania „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” odniosła sukces, a finałowy utwór został przesłuchany ponad 200 tysięcy razy. Kampania osiągnęła rekordowe wyniki: 16,8 mln zasięgu oraz 3,2 mln zaangażowania użytkowników w social media. Dlatego, w tym roku w kampanii pojawia się znowu rap, choć podany w nieco inny sposób.
Bohaterzy kampanii to dwie antagonistyczne postacie – Pij i Umiar. Pijem jest raper Pih, a w rolę Umiara wcielił się aktor – Andrzej Grabowski. Jest to zderzenie dwóch imprezowych archetypów: Pija lubiącego się bawić, który często traci kontrolę i następnego dnia ponosi tego smutne konsekwencje i Umiara – pełnego klasy i rozsądku, który umie bawić się z głową.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, kampania była szeroko promowana w kanałach social media i poprzez współprace influencerskie na: Facebooku, Instagramie, TikToku. Trzonem kampanii był mechanizm konkursowy, angażujący odbiorców w tworzenie rymów, które zostały następnie wykorzystane do stworzenia tekstu do utworu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronem kampanii zostało Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, dlatego oprócz głównej komunikacji, prowadzone były również inne działania edukacyjne. W podcaście „Na falach odpowiedzialności” dzielimy się m.in. wiedzą, jak czerpać pełnię radości z wypoczynku nad wodą, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo.
Utwór jest dostępny w serwisie YouTube, na platformie muzycznej Spotify oraz w serwisach społecznościowych Kompanii Piwowarskiej. Za koncepcję kreatywną, przebieg akcji, planowanie i zakup mediów odpowiadała agencja marketingowa V&P.