fot. unsplash.com
Zobacz również
Zobacz inne odcinki cyklu Encyklopedia Marketingu >
Advergaming
[Marcin Marcinowski:] Proste połączenie przyjemnego z pożytecznym, czyli advertisement + gaming. Advergaming jest nowoczesnym narzędziem marketingowym polegającym na projektowaniu gier i aplikacji mobilnych wykorzystywanych jako nośnik reklamy. Takie działanie stawia na interakcję z użytkownikiem i dostarczanie mu wielogodzinnej rozrywki. Wykorzystywany jest między innymi w kampaniach typu product launch oraz działaniach promocyjnych marki.
Dzięki powszechnemu i nieograniczonemu dostępowi do potencjalnych klientów (użytkownicy smartfonów), advergaming może zarówno wzmacniać budowanie wizerunku marki, jak i działać prosprzedażowo. Taki typ komunikacji umożliwia odbiorcom ciągłą styczność z produktem oraz elementami wizerunkowymi marki, poprzez łagodne lokowanie produktu, który idealnie wpasowuje się w środowisko gry. Dzięki umieszczeniu przekazu reklamowego w przyjemnej i ciekawej rozgrywce, komunikaty, jakie chce przesłać marka, są nienachalne i stanowią wyłącznie uzupełnienie wykreowanego w grze świata. Spędzając miło czas w aplikacji, użytkownik nabiera sympatii dla samej marki. Im bardziej gracz zaangażuje się w grę, tym bardziej to emocjonalne zaangażowanie przeniesie się na reklamowaną markę.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Case studies:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tymbark – Kapsel Run
(realizacja The Dust – Grupa Me & My Friends, Polska)
fot. The Dust dla Google Play – Kapsel Run 2
Przykład z polskiego podwórka. Kapsel Run bazuje na wciągającej i pełnej przygód mechanice typu “endless run”, znanej wszystkim graczom korzystającym z rozrywki mobilnej. W grze doskonale pokazane jest użycie brand hero jako głównej postaci. Co więcej, elementy marki są w zabawny i ciekawy sposób wplątane w otoczenie, po którym porusza się użytkownik. Warto wspomnieć o połączeniu gry ze środowiskiem Facebooka i konkursami, dzięki czemu aplikacja stanowi szeroką platformę działań dla zwiększania zasięgu.
Fanta – King of the Park
(realizacja Vanksen, Francja)
fot. Vanksen dla App Store – Fanta King of the Park
Zachodnioeuropejski oddział marki Fanta (Coca-Cola Company) wydał rozbudowaną grę, w której użytkownik może stać się właścicielem wielkiego parku rozrywki. Każda przejażdżka czy karuzela w King of the Park są sprytnie obrandowane, przez co użytkownik, bawiąc się w rozbudowę swojej scenerii, ma ciągły kontakt z marką. W tej produkcji kolejny brand również stawia na bezpośrednie połączenie gry z mediami społecznościowymi, dając możliwość budowania wesołego miasteczka online wspólnie z przyjaciółmi.
Seria Red Bull Race
(realizacja The Red Bull Media House, Austria/Szwajcaria/USA)
fot. The Red Bull Media House dla Google Play – Red Bull Air Race
Red Bull ma na swoim koncie kilka wydanych aplikacji, które doskonale ukazują klimat, jakim posługuje się sama marka. Każda z gier Red Bull Race rozgrywa się w innych środowiskach – rajdy samochodowe na deszczowych drogach amazońskiej dżungli, sterowanie samolotem nad rzeką w centrum Londynu czy rowerowe zjazdy po stromych górskich zboczach. Łączy je jedno, ekstremalne zawody obrandowane czerwonym bykiem.
Autor definicji:
Marcin Marcinowski
Creative & Communication Manager, The Dust (Grupa Me & My Friends)
Specjalista zarządzania i projektowania w dziedzinie komunikacji wizerunkowej. Odpowiada za kreację i prowadzenie zintegrowanych kampanii digital z wykorzystaniem advergamingu oraz za działania promocyjne, wizerunkowe i marketingowe studia The Dust. Biegła znajomość zagadnień brandingu pozwala mu na tworzenie dla klientów atrakcyjnych gier mobilnych, angażujących emocje i wspierających wizerunek marki. Obecnie odpowiedzialny za projektowanie innowacyjnych działań marketingowych głównie dla marek FMCG w Polsce, Finlandii, Szwecji, Rumunii i na Węgrzech.