Udany rebranding marki Gosia

W tym roku mijają 3 lata od rebrandingu marki Gosia. Nadszedł czas na podsumowanie metamorfozy, która w komunikacji marki zmieniła jedno – wszystko.
O autorze
2 min czytania 2016-08-01

Produkty marki Gosia od zawsze były doskonałej jakości i dawały więcej niż pozostali producenci – sprytne patenty. Skąd więc wzięła się potrzeba zmian? Powodów było kilka. Logotyp marki był przestarzały, mało widoczny na opakowaniach, kolorystyka linii produktowych była niespójna. Brakowało również zwrócenia uwagi na zastosowane w produktach unikalne rozwiązania i patenty, które były i są zdecydowenie przewagą konkurencyjną. Drobne zmiany nie wchodziły w grę, rozpoczęto więc prace nad całkowitą zmianą wizualną i stworzeniem od podstaw nowej komunikacji.

Nadszedła pora sprawdzenia efektywności podjętych działań, czy rebranding był właściwą decyzją i na ile przyczynił się do wzmocnienia świadomosci marki wśród konsumentów. Sytuację marki Gosia przybliża Izabela Habram – Brand Manager marki Gosia i współtwórczyni zmian.

W myśl zasady „jak cię widzą, tak cię piszą”, prace rozpoczęto od zmian w wyglądzie zewnętrznym. W wyniku pogłębionych analiz preferencji i oczekiwań grupy docelowej, wykreowaliśmy nową identyfikację wizualną marki – mówi Izabela Habram. Obecnie szata graficzna produktów jest czytelna, przyciąga uwagę współczesną grafiką oraz kolorystyką. Centralne miejsce każdego opakowania zajmuje logo, drugoplanowym elementem są patenty, w które wyposażone są poszczególne produkty i ikony na opakowaniu wskazujące na zastosowanie produktów. W obrębie portfolio wprowadzony został wyraźny podział na trzy kategorie kolorystycznie. Wszystkie te działania unowocześniły wizerunek brandu, wprowadziły nową jakość i wyrazistość.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poprzez nowe opakowania podkreślono, że marka Gosia oferuje sprytne patenty, a warto przypomnieć, że oferowała je jako pierwsza w swojej kategorii. Oprócz ładnego designu i spójnej komunikacji wizualnej zależało nam również na nadaniu marce głębszego znaczenia emocjonalnego. Chcieliśmy skupić się na wyższych potrzebach konsumenckich – mówi Izabela Habram.

Z przeprowadzonych badań wynikało jasno: ponad 60% kobiet czuje się obarczonych zbyt dużą ilością prac domowych, aż 76% stwierdziło, że ich mężowie zajmują sie domem tylko czasami lub nigdy. Dane dotyczące obowiązków domowych wśród nastolatków były jeszcze bardziej zatrważające: 75% gimnazjalistów nigdy nie posprzątało łazienki, a jeszcze więcej nigdy nie załadowało pralki. Temat dzielenia się obowiązkami był zatem problemem, który należało wyraźnie zasygnalizować, hasło: „dbamy o dom ręka w rękę” i charakterystyczne „przybicie piątki” na stałe weszło w komunikację marki Gosia. Gosia dojrzała emocjonalnie i wizerunkowo. Jej produkty nie były już tylko sumą składników – zyskały osobowość.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowy wizerunek Gosi oraz nową strategię wsparto działaniami marketingowymi. Odbyła się pierwsza w historii marki kampania telewizyjna – powstały 3 nowatorskie 15 sekundowe spoty emitowane na większości kanałów ogólnopolskich i tematycznych. Każdy spot to inna historia, w której podkreślono sprytny patent w produkcie i podział obowiązków wśród domowników. Marka zaistniała również w prasie, outdoorze, blogosferze i social mediach. Bardzo mocno promowano markę w punktach sprzedaży. Dystrybucja marki stale rośnie, sprzedaż prowadzona jest różnymi kanałami – od handlu tradycyjnego, poprzez sieci handlowe do e-commerce. Ostatnio produkty pojawiły się także w dyskontach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dwa lata po rebrandingu, rozpoznawalność wspomagana marki wzrosła niemal 3 krotnie – z 13% na 37,3%, natomiast rozpoznawalność Top Of Mind ponad 10-krotnie w grupie docelowej! Największe wzrosty sprzedaży zanotowały produkty, które były reklamowane. Średni wzrost był na poziomie 200-300%, a sprzedaż hitowego produktu podniosła się aż o 675%! – Jestem dumna z tego, co udało się osiągnąć marce w tak krótkim czasie, to dla nas doskonały wynik i opłacalny wysiłek. Chcemy, by marka Gosia była jeszcze bardziej rozpoznawalna wśród konsumentów. Staramy się wprowadzać nowe produkty i rozszerzać portfolio, zaskakując klientów nowymi, sprytnymi patentami. Cały czas pracujemy także nad udoskonalaniem naszych produktów, tak, by ich najwyższa jakość zadowalała konsumentów, którzy powrócą do nas po kolejne produkty – podkreśla Brand Manager marki Gosia, Izabela Habram.

Marka Gosia przeszła pozytywną zmianę o czym świadczą opinie konsumentów, wzrosty sprzedaży oraz liczne nagrody zdobywane w ogólnopolskich plebiscytach. Czas pokaże czy marce uda się na stałe zagościć w gospodarstwach domowych pomagając dbać o dom ręka w rękę.