„Bądź mądry” – startuje nowa kampania odpowiedzialnościowa Kompanii Piwowarskiej i polskiej blogosfery

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
„Bądź mądry” – startuje nowa kampania odpowiedzialnościowa Kompanii Piwowarskiej i polskiej blogosfery

„Bądź mądry” – pod takim hasłem Kompania Piwowarska rozpoczyna nową akcję dotyczącą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Komunikacja skierowana jest do kobiet w ciąży, kierowców i wszystkich dorosłych, którym zależy na tym, by nieletni nie sięgali po alkohol. Ideę kampanii promuje seria krótkich filmów z udziałem blogerów oraz specjalnie zaprojektowane, „odpowiedzialne” koszulki. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kampania „Bądź mądry” bazuje na motywie popularnych memów, które kilka miesięcy temu podbiły Internet. Jednak tym razem osobami, na których warto się wzorować, są nie fikcyjne postaci, a znani blogerzy. Przesłanie jest proste: odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne. Poważny temat został przedstawiony w lekkiej, nieco żartobliwej i niebanalnej formie. 

- Zdarza się, że z mediów słyszymy o negatywnych skutkach picia alkoholu przez kierowców, kobiety ciężarne czy młodzież. A to absolutnie nie jest nam na rękę! Bo piwo jest dla ludzi odpowiedzialnych – stanowczo wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej, i dodaje: W naszej akcji „Bądź mądry” podjęliśmy ten temat nieco inaczej – bez straszenia czy moralizowania, pokazując pozytywne wzorce.

Bądź jak… bloger

Dziesięciu przedstawicieli polskiej blogosfery wystąpiło w serii krótkich filmów, promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu, które zostały udostępnione w ich kanałach social media – na Instagramie, YouTube czy Facebooku. Wykorzystując swój autorytet i popularność, szczególnie wśród młodych ludzi, blogerzy propagują nieprowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu, rezygnację z alkoholu w ciąży oraz to, by nie ułatwiać niepełnoletnim dostępu do procentów.

Akcję wsparli:

  1. Adam Wiejak „Poszukiwacz” - http://bit.ly/MadryAdam
  2. Malwina Bakalarz - http://bit.ly/MadraMalwina
  3. Maciej Mazurek - http://bit.ly/MadryMaciek
  4. Michał Kopik - http://bit.ly/MadryMichal
  5. Mateusz Jasiński - http://bit.ly/MadryMateusz
  6. Natalia Tur - http://bit.ly/MadraNatalia
  7. Tomek Czajkowski -  http://bit.ly/MadryTomek 
  8. Tomasz Saweczko - http://bit.ly/MadryFacet
  9. Marysia Górecka - http://bit.ly/MadraMarysia
  10. Michał Górecki - http://bit.ly/MadryMichalG

Koszulkowy manifest

Ważnym elementem kampanii są koszulki, w które ubrani byli blogerzy podczas kręcenia filmów. Specjalnie na potrzeby akcji zaprojektowano trzy wzory T-shirtów:

  1. dedykowany kierowcom, ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRY I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla kobiet,
  2. dedykowany wszystkim dorosłym, którzy nie popierają alkoholu w rękach nieletnich, ze znaczkiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i hasłem: JESTEM MĄDRY, TRZEŹWY I PRZYSTOJNY – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA, TRZEŹWA I SEKSOWNA – dla kobiet,
  3. dedykowany przyszłym mamom, ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRA I TO MI NIE CIĄŻY. 

- Nasze koszulki bardzo spodobały się blogerom. Wierzymy, że dzięki zabawnym hasłom przypadną do gustu także wielu innym osobom, a ich nabywcy staną się naturalnymi ambasadorami ważnej idei – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek. – Każdy może przyłączyć się do kampanii „Bądź mądry” i zamanifestować poparcie dla postawy odpowiedzialnego spożywania alkoholu poprzez zakup koszulki. To właśnie sprawia, że ta akcja jest wyjątkowa. 

Pod parasolem wspólnej idei

Warto wspomnieć, że odpowiedzialna konsumpcja to jeden z pięciu filarów strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej, realizowanej pod nazwą „Postaw na piwo”. Firmie zależy na tym, by piwo było traktowane jako towarzysz miłych chwil i sposób na uprzyjemnienie czasu wolnego, by stanowiło naturalny wybór osób pijących umiarkowanie i rozsądnie. Z myślą o tym KP na opakowaniach piw, indywidulanych i zbiorczych, oraz w przekazach reklamowych umieszcza znaki odpowiedzialnościowe „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nie piję alkoholu”. Ponadto od wielu lat prowadzi akcje skierowane do kobiet w ciąży, kierowców oraz wszystkich dorosłych, którzy troszczą się o to, by po alkohol nie sięgali nieletni. Nowa akcja „Bądź mądry” integruje wszystkie trzy odpowiedzialnościowe wątki. 

Wzory koszulek na potrzeby kampanii zaprojektowała agencja Double Brand, zaś za koncepcję i realizację całości odpowiada agencja Szeri Szeri. 

- Jestem niezmiernie dumny, że wspólnie z Kompanią Piwowarską zrealizowaliśmy tę akcję – ciekawą pod względem formalnym, ale także bardzo istotną w sferze przekazu. Blogerzy na co dzień piszący o zupełnie odmiennych rzeczach – macierzyństwie, gotowaniu, stylu życia, sporcie czy piwie – teraz połączyli siły i przemówili jednym głosem w ważnej sprawie. Ich osobiste historie nadały hasłu „Bądź mądry” wiarygodność i tchnęły w nie prawdziwe życie – mówi Wojtek Kardyś, pomysłodawca i koordynator projektu z ramienia Szeri Szeri. 

Koszulki można nabyć na stronie. Ponieważ Kompania Piwowarska dofinansowała ich produkcję, są dostępne w specjalnej promocyjnej cenie 20 zł. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij