Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kolorowe stacje transformatorowe TAURON Dystrybucja SA

Jak nie stereotypowo przeprowadzić kreatywną kampanię ATL, która po prostu się spodoba? TAURON Dystrybucja S.A. znalazł odpowiedź na to pytanie, organizując akcję w Krakowie, w której wykorzystał powierzchnie na budynkach swoich stacji transformatorowych.
O autorze
2 min czytania 2016-09-14

Szara rzeczywistość

Szara nie byłaby taka zła. Ale ta uliczna często jest pobazgrana, z wulgarnymi napisami albo prezentująca nieudolnie miłość do piłkarskiego klubu z jednej strony krakowskich Błoń lub nienawiść do tego z ich strony drugiej. Ciekawe, że i Wiślacy i zwolennicy Cracovii uwielbiają wyrażać swoje oddanie Klubom, szpecąc mury i miasto. Taka pasja to w sumie jakiś element łączący… może jakieś wspólne warsztaty malarskie ? Pomysł jest, ale do sedna. Stacje należące do TAURON Dystrybucja S.A. ponieważ są w całym mieście, często znajdują się na trasach przemarszu kibiców i dlatego często są dewastowane przez  pseudokibiców a czasem przez zwykłych wandali. Kawałek nisko położonej ściany bez okien i brak właściciela w pobliżu wystarczą by dać upust wielkiemu, w swoim mniemaniu talentowi malarskiemu. 

Szefie, znów pomalowali

Nawet jeśli budynki zostają odnowione i pomalowane na kolor bazowy, w krótce znowu pojawiają się na nich byle jakie rysunki i niecenzuralne hasła. I tak w kółko. Pusta przestrzeń na ścianach kusi a firma boryka się z tym problemem od lat. TAURON Dystrybucja zaproponował akcję, która jest innowacyjnym, a przede wszystkim skutecznym sposobem walki z nielegalnym graffiti. Kiedy ściany stacji są szczelnie wypełnione przez kolorowe rysunki, przypadkowe obrazy i słowa rzadziej pojawiają  się na elewacji.  Dlatego w lipcu tego roku firma podjęła decyzję o zrealizowaniu projektu, w którym powierzchnie na wybranych budynkach zostaną wypełnione przez prace artystów.

Swojski outdoor 

W miastach w dalszym ciągu brakuje przestrzeni, na której artyści mogą legalnie realizować swoje pomysły, dlatego zainteresowanie projektem było bardzo duże. Prosty pomysł i ciekawe wykonanie to podstawowe czynniki, które wpłynęły na pozytywny odbiór kampanii. Finalnie w projekcie wzięli udział polscy artyści street artu, głównie krakowscy grafficiarze i wykonawcy murali. TAURON Dystrybucja od samego początku nie chciał na obiektach zamieszczać treści reklamowych, pomimo tego efekt marketingowy został osięgnięty. Głównym założeniem było wykonanie obrazów, które w estetyczny sposób wkomponują się w otoczenie. Na stacjach pojawiły się m. in. zwierzęta, rośliny, a także ludzkie twarze. Do współpracy zaproszono Tuse’go, Mikołaja Rejsa oraz krakowskich grafficiarzy Noude’go, Marcina Rajewskiego i Łukasza Delimata. Już w trakcie pracy artystów, przechodnie i okoliczni mieszkańcy wyrażali swoje poparcie dla tych działań, ale prawdziwa burza rozpętała się kiedy zdjęcia stacji pojawiły się w Internecie.

Call to action

Firma podzieliła się fotografiami pomalowanych stacji na swoim fanpage’u na Facebooku. W odróżnieniu od typowego wezwania fanów do działania post ze zdjęciami stacji sprawił, że to TAURON został poproszony o kolejną akcję. Role się odwróciły, to firma została wezwana do aktywności. Monika napisała ,,Zapraszamy na Wileńska 9a”. Marta skomentowała post ,, Zapraszam do Gminy Klucze pomalujcie i nas :)‘’. Również artyści i graficiarze interesują się projektem. Słowem … więc chodź pomaluj mój świat TAURONIE.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Autor:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tomasz Groń
Event Manager w agencji Hula Events

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zrealizował ponad 40 eventów, gier miejskich i integracyjnych. Wsparcie przy projektowaniu gier otrzymuje od firmy szkoleniowej MORE&BETTER w której pracuje jako Koordynator Projektów. Absolwent Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie student Europeistyki. Na co dzień zajmuje się organizacją eventów oraz wsparciem marketingowym dla wydarzeń.