Top 5 wakacyjnych akcji marketingowych

Top 5 wakacyjnych akcji marketingowych

Mówi się, że wakacje to „sezon ogórkowy”, podczas którego wiele firm może odetchnąć od codziennego natłoku zadań. Jednak wakacje to także czas sprzyjający tworzeniu kreatywnych kampanii reklamowych. Wśród nich zdecydowanym faworytem jest ambient.

Nie tylko łatwo przewidzieć, jakie destynacje wybiorą wczasowicze, ale też czego będą potrzebowali.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Za wyjątkiem Nivea, tegoroczny ranking zdominowały brandy, które w swoich przekazach wykorzystały najważniejsze święta sportowe 2016.

1. Nivea 

Jeden z największych producentów kosmetyków na świecie – Nivea – po raz kolejny zrealizowała doskonałą, wakacyjną akcję edukacyjną. Marka słynie z przedsięwzięć prowadzonych przede wszystkim na uczęszczanych plażach, mających na celu wpajanie uczestnikom konieczności używania kremów z filtrem.  

Na miejsce akcji marketingowej wybrano stolicę RPA – kraju luksusowych nadmorskich kurortów, gorącego słońca i – niestety – największego odsetka zachorowalności na raka skóry na świecie. Na czas promocji plażę ozdobiła dmuchana zjeżdżalnia. Dzieci, które chciały zjechać z wodnej ślizgawki, dostawały od organizatorów specjalne gogle. Z dozowników, które umieszczono na bramkach, wydostawała się wodoodporna emulsja Nivea Sun z filtrem 50+. Wystarczyła zaledwie godzina, aby ponad setkę korzystających z atrakcji maluchów zabezpieczyć przed nadmiarem promieni słonecznych.

2. Coca-Cola 

W tegorocznej wakacyjnej kampanii Coca-Cola wykorzystała najważniejsze wydarzenie sportowe 2016 – Letnie Igrzyska Olimpijskie. W związku z odbywającą się w Rio Olimpiadą, producent kultowego napoju stworzył spot, w którym zawodnicy opisują, jak smakuje zwycięstwo. Niesamowite uczucie towarzyszące zdobyciu olimpijskiego złota porównano do smakowania Coca-Coli. Przekonywano o tym, iż w wygrywaniu najważniejsza jest pamięć, która pozostaje po osiągnięciu zwycięstwa. W przypadku gazowanego napoju tym najważniejszym doświadczeniem, które zapisuje się we wspomnieniach jest dzielenie się Coca-Colą z przyjaciółmi. To sztuka, która od lat wyróżnia popularną markę – zachęta do przeżywania radości płynącej z konsumpcji produktu wspólnie z przyjaciółmi. Coca-Cola po raz kolejny udowodniła, że robi to dobrze!

3. Ghostbusters 

Na dwa lipcowe tygodnie stacja Londyn Waterloo zamieniła się w nowojorskie miejsce „nalotu” Ghostbusters. Akcja ambientowa miała na celu promocję najnowszego filmu wytwórni Sony Pictures. Z tej okazji dworzec kolejowy ozdobiono specjalnymi wyklejkami, transparentami i banerami, które jeszcze bardziej miały upodobnić go do Nowego Jorku. Największą atrakcją okazał się przebijający podłogę – Stay Puft Marshmallow Man. Wszystko kręciły kamery CCTV, co miało wywołać w uczestnikach złudzenie grania w prawdziwym filmie.

Specjalnie stworzony hashtag #GhostbustersWaterloo zachęcał do udostępniania własnych zdjęć i filmów. Dodatkowo aplikacja Snapchat stworzyła dedykowany filtr, który dzięki geolokalizacji przypisano wyłącznie do stacji Waterloo. Kampania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem – wystarczy prześledzić w mediach społecznościowych wspomniany hashtag.

4. Virgin Media 

Brytyjski dostawca telefonii komórkowej i stacjonarnej, telewizji oraz szerokopasmowego Internetu – Virgin Media to kolejny bohater rankingu, który w wakacyjnym spocie nawiązał do Olimpiady w Rio. Ponieważ firma słynie z nadzwyczajnej prędkości sieci Wi-Fi,  nic dziwnego, że do współpracy zaprosiła króla sprinterów, Usaina Bolta. Przekaz oparto na motywie obecnego rekordu świata w sprincie – 9,58 sekundy, ustanowionym przed 6 laty na Mistrzostwach Świata w Lekkoatletyce w Berlinie. Virgin Media postanowiło zaprezentować, co tak naprawdę oznacza ów ułamek czasu, przedstawiając 10 scen z życia Bolta. W ten sposób nie tylko oddano hołd wielkiemu mistrzowi, ale i podkreślono fenomen usług brytyjskiej firmy. 

5. T-mobile 

Kampania wystartowała z początkiem czerwca, czyli 3 tygodnie przed oficjalnym rozpoczęciem wakacji, jednak bez wątpienia możemy włączyć ją do tego rankingu. W końcu nawiązywała ona do kolejnych letnich mistrzostw – tym razem w piłce nożnej. Chyba wszystkim doskonale znana jest fabuła spotu, w którym Tomasz Kot i Robert Lewandowski licytują się, który z nich należy do lepszej sieci. Spór zostaje wyjaśniony w momencie, kiedy mężczyźni dowiadują się, że obaj posiadają abonament tej samej telefonii komórkowej. Spot zapoczątkował szereg dodatkowych akcji, które towarzyszyły kampanii – m.in. uruchomienie strony internetowej www.jestemkotem.pl lub konkursy z niesamowitymi nagrodami – spotkaniem z Robertem Lewandowskim czy biletami na mecze.

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij