Narzędzia i funkcje zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym

Narzędzia i funkcje zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym
Zadajesz sobie pytanie: jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? W takim razie powinieneś zadbać o wysoki wskaźnik konwersji. Osiągniesz go dzięki odpowiednim narzędziom marketingowym.
O autorze
3 min czytania 2016-10-17

Poznaj niezawodne metody na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym na przykładzie klientów platformy sklepowej Sky-Shop. Zastosuj je w swoim e-biznesie i dołącz do grona ekomersiaków, którzy osiągnęli sukces!

1. Okna Pop-Up

Chcesz zwrócić uwagę odbiorcy na wybrane ważne treści? Możesz to zrobić za pomocą okna pop-up. Użytkownikowi po wejściu na stronę Twojego sklepu internetowego wyskoczy box z informacją. Okno pop-up możesz wykorzystać na różne sposoby. Zamieść w nim informacje na temat rabatu, specjalnej promocji czy nowych produktów już dostępnych w witrynie. Co jeśli specjalna oferta minie? Spokojnie, zmienisz wtedy treść w boxie. W Sky-Shop masz również możliwość zamieszczenia drugiego okna pop-up, zachęcającego do subskrypcji newslettera. W tym komunikacie daj konsumentowi wartość dodaną. Poinformuj, że jeśli zgodzi się na otrzymywanie maili, będzie jako pierwszy wiedział o promocjach lub dostanie specjalny rabat. Dzięki temu poszerzysz swoją bazę mailingową, a wysyłając spersonalizowane wiadomości będziesz mógł liczyć na składanie zamówień przez odbiorców. Spójrz, jak wykorzystuje okno pop-up sklep internetowy Edukamp, działający na platformie Sky-Shop. 

2. Licznik czasu promocji na karcie produktu i kafalce

Kolejne narzędzie zwiększające sprzedaż to licznik czasu promocji. Internauci to łowcy okazji, których motywuje do zakupu niższa cena produktu. Dlatego jeżeli zobaczą odliczanie w sklepie internetowym do zakończenia specjalnej oferty, będą chcieli kupić towar po okazyjnej stawce. Zgodnie z psychologicznymi mechanizmami istnieje większe prawdopodobieństwo, że odbiorca sfinalizuje transakcje, jeśli będzie gonił go czas. Sky-Shop umożliwia Ci zamieszczenie licznika promocji w widocznych miejscach: na karcie produktu i kafalce. Zobacz, jak robi to internetowy sprzedawca wyposażenia gastronomii Gastro Profit. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Darmowa dostawa i ile do niej zostało

Zgodnie z najnowszymi badaniami Gemius, aż 64 % Internautów do zakupów w sieci motywują niskie koszty dostawy. Warto jest wykorzystać ten trend i zaproponować darmową wysyłkę niektórych produktów. Możesz również oferować bezpłatną dostawę w sklepie internetowym w przypadku, gdy zamówienie przekracza określoną kwotę. W platformie Sky-Shop informujesz o darmowej wysyłce asortymentu zarówno na stronie głównej  e-sklepu jak i w karcie produktu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przykładowo, Sklep Sportowy24 proponuje wysyłkę gratis przy wybranych produktach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast Hobbyland informuje na stronie głównej o darmowej dostawie od 200 zł, a w koszyku widnieje wiadomość ile pieniędzy do niej brakuje.

4. Sprzedaż crosselingowa

Metody crosselingowe potrafią znacznie podnieść sprzedaż. Świetne efekty przynoszą zwłaszcza w sprzedaży bezpośredniej, jeśli jednak umiejętnie wplecie się je w sklep internetowy będą działać. Sprzedaż wiązaną w Sky-Shop można zastosować w karcie przedmiotu na różne sposoby: polecanie podobnych produktów, ostatnio oglądane czy inni klienci kupili. Jednak najlepiej, aby w witrynie było ich co najmniej dwie. Ponadto metody te można połączyć z opiniami i ocenami klientów. Dobrze zadziała to na wskaźnik konwersji. 

Porównaj zastosowanie sprzedaży crosselingowej w dwóch sklepach internetowych, funkcjonujących na oprogramowaniu Sky-Shop: Cottonove Love oraz Mum Ciuch. 

5. Produkty gratisowe

Ile razy kupiłeś dany produkt, ponieważ był do niego gratis? Pewnie zdarzyło Ci się to chociaż raz. Na tym polega właśnie konsumpcjonizm. Ten mechanizm działa zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i w internetowej. Klienci zwracają uwagę na okazje oraz chcą być doceniani przez handlowców. Dlatego spełniaj oczekiwania swoich odbiorców i zaproponuj im chociaż niewielki prezent przy zakupie konkretnego produktu lub złożenia zamówienia powyżej określonej kwoty. Nie powinien być to dla Ciebie duży koszt. W panelu administracyjnym Sky-Shop z łatwością możesz zdefiniować gratisowe produktu. Poznaj propozycję e-sklepu Zabawki Smyka.

6. Live Chat na stronie

Kompetentna i kulturalna Obsługa Klienta to podstawa dobrze działającego sklepu internetowego. Czasami jednak kontakt telefoniczny i mailowy nie wystarcza. Dlatego warto zintegrować sklep internetowy z live chatem. Konsument będzie mógł szybko porozmawiać z Tobą na temat oferty. W ten sposób rozwiejesz jego wątpliwości i przekonasz go do złożenia zamówienia. Dzięki temu zbudujesz swoją wiarygodność, wzmocnisz wskaźnik konwersji oraz unikniesz wielu porzuconych koszyków. W Sky-Shop możesz zintegrować swój sklep internetowy z dwoma profesjonalnymi komunikatorami: LiveChat oraz Zopim. Nasi klienci, znając potrzeby odbiorców, chętnie konfigurują swoje e-biznesy z chatami e-commerce. Należy do nich chociażby sklep Modomanka.

Z naszego doświadczenia i opieki nad 6 000 sklepów internetowych wynika, że powyższe narzędzia marketingowe zwiększają sprzedaż. Te funkcjonalności i znacznie więcej dostępne są na platformie sklepowej Sky-Shop. Chcesz dołączyć do grona ekomersiaków, którzy osiągnęli sukces? Załóż sklep internetowy na http://sky-shop.pl/. Nie jesteś przekonany? Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Możesz również zagłosować na nas w konkursie Ekomersy. Liczymy na Ciebie!