Czy holistic yield podbije serca wydawców?

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Czy holistic yield podbije serca wydawców?

Kierunkiem rozwoju reklamy on-line, szczególnie rozwiązań dla dużych wydawców internetowych, coraz wyraźniej staje się kooperacja dwóch, na pozór nieco odmiennych światów. Chodzi o sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic – połączenie tych obszarów występuje obecnie pod szyldem...

...holistic yield management. Na czym polega ten trend i jakie korzyści wynikają z jego wykorzystania?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Holistic yield na dmexco 2016

Za nami dmexco 2016 - jedna z największych i najważniejszych marketingowych konferencji na świecie. W tym roku wydarzenie zgromadziło 1.013 wystawców oraz przeszło 570 prelegentów. Tegoroczna edycja była również rekordowa pod względem liczby odwiedzających, których było ponad 50.700. YieldRiser – jako startup z Polski – pojawił się w hali 6 (sekcja Start Up Village). Jednak nie liczby a trendy marketingowe są tutaj najważniejsze i to one były dyskutowane i prezentowane w trakcie dwóch dni konferencji. Wiele z nich dotyczyło również obszaru programmatic, a jednym ze szczególnie akcentowanych był holistic yield management.

Sprzedaż bezpośrednia w parze z programmatic

Choć pojęcie to funkcjonuje w terminologii reklamy on-line już od kilku lat, dopiero dziś wymieniane jest jako trend, który może istotnie wpłynąć na obecny obraz rynku.

Holistic yield notuje znaczny wzrost zainteresowania i jest on szczególnie popularny wśród dużych wydawców internetowych. Najkrócej można zdefiniować go jako połączenie działań z obszaru sprzedaży bezpośredniej z header bidding - jednym z najgorętszych trendów programmatic ostatnich lat.

Warto przypomnieć, że header bidding pozwala na zarabianie na stronie dzięki integracji z wieloma platformami programmatic, działając na zasadzie licytacji. Wśród najważniejszych korzyści wymienia się przede wszystkim wzrost efektywnego CPM oraz zbiorcze zarządzanie wydajnością strony – częściowo poprzez Google DFP i inne adserwery. Centralizacja przynosi znaczne korzyści z zarządzania przestrzenią reklamową.

Holistic yield w praktyce

Wydawcy wykorzystują dwa podstawowe źródła sprzedaży powierzchni – sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic. Do tej pory, wykorzystując adserver, uruchamiali oni kampanie na zasadzie priorytetów. Wyglądało to następująco - bezpośrednia kampania X emitowana była na najwyższym priorytecie, następnie z niższym priorytetem emitowane były systemy RTB, a na końcu np. kampania Y. Takie rozwiązanie często powodowało jednak, że pochodząca z RTB reklama z wyższą stawką za odsłonę, nie zostawała wyświetlona, ponieważ kampania X miała po prostu wyższy priorytet lub odwrotnie – emitowana była reklama z RTB z niższą stawką za odsłonę, zamiast kampanii Y, której nadano niższy priorytet.

I w tym miejscu pojawia się wyzwanie, z którym mierzy się właśnie holistic yield. Jego zadaniem jest wyeliminowanie tego problemu. W praktyce może wyglądać to następująco – dany adserver przed wyemitowaniem reklamy sprawdzi, które źródło w konkretnym momencie oferuje najwyższą stawkę za odsłonę i wyświetli reklamę właśnie z tego źródła. To na pozór proste zadanie, generuje wiele korzyści dla wydawcy i stanowi znaczne usprawnienie jego pracy. Po pierwsze - wydawca może poświecić więcej czasu na zdobywanie budżetu, a mniej na odpowiednie konfigurowanie emisji reklam.

Po drugie – holistic yield „zdejmuje mu z głowy” problem analizowania na jakim priorytecie należy ustawić daną kampanię, aby była ona efektywna finansowo – zajmuje się tym adserver, który analizuje stawki i wyświetla reklamy.

Jak widać holistic yield może przynieść wydawcy realne korzyści. Słowo oszczędność jest w przypadku tego trendu również, jak najbardziej na miejscu, szczególnie jeśli mowa o czasie, zasobach ludzkich i oczywiście… pieniądzach.

 

Źródło: YieldRiser
Artykuł pochodzi z bloga YieldRiser, www.yieldriser.pl/blog

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij