Content Marketing dla Benzacne (Case study)

Content Marketing dla Benzacne (Case study)
Głównym celem content marketingu jest zamiana zainteresowanych – w klientów, a klientów już istniejących – w stałych. Cechą CM jest produkcja wartościowych i przydatnych treści, korespondujących z potrzebami konsumentów.
O autorze
3 min czytania 2016-12-09

Dzięki nim potencjalny klient otrzymuje odpowiedzi na zadawane pytania bezpośrednio od konkretnej marki, która pomaga w rozwiązaniu danego problemu. To, jak istotne są działania content marketingowe pokazuje case Benzacne zrealizowany przez ATOM Agency.

BENZACNE | Takeda Polska

Takeda jest jedną z przodujących firm w światowej branży farmaceutycznej i największym japońskim koncernem tego typu. Firma skoncentrowana jest na rozwoju i badaniach w zakresie leczenia. W asortymencie firmy Takeda znajduje się Benzacne – produkt zwalczający trądzik, skierowany do młodzieży, który obecnie stanowi najczęściej wybierany farmaceutyk tego rodzaju w Polsce. Środek dostępny jest w dwóch stężeniach i promowany jako tańsza, acz równie skuteczna alternatywa dla aptecznych preparatów przeciwtrądzikowych.

Tło współpracy

Agencja ATOM rozpoczęła współpracę z firmą Takeda (ówcześnie Nycomed) w 2008 roku. Zadaniem agencji było stworzenie serwisów internetowych marek, które podlegają koncernowi. Wprowadzone zostały działania mające na celu zwiększenie widoczności marek oraz ich znajomość w sieci (w tym działania związane z social media i SEO). Ważnym elementem współpracy stała się strategia content marketingowa, celem której było umiejscowienie domeny benzacne.pl na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, związanych z tematyką trądziku. Działania te miały na celu ustanowienie pozycji lidera wśród marek z branży związanej z trądzikiem w organicznych wynikach wyszukiwania. Założeniem Agencji ATOM było stworzenie intuicyjnego i prostego serwisu internetowego, dostarczającego porad dotyczących trądziku. Strona internetowa została zaprojektowana i wdrażana od podstaw przez Agencję, a autorski system CMS umożliwił zachowanie atrakcyjnego wyglądu serwisu, przy jednoczesnym dostosowaniu go do wymagań internetowych wyszukiwarek.

Wzrost ruchu organicznego w obrębie domeny

Działania Agencji, takie jak publikacja treści wysokiej jakości, optymalizacja serwisu internetowego oraz opracowanie jego zrozumiałej i intuicyjnej struktury, doprowadziły do wzrostu ruchu organicznego pochodzącego z wyszukiwarki Google o 367% (zwiększającego się systematycznie). Wzrosła również liczba zarówno nowych, jak i powracających użytkowników serwisu benzacne.pl, którzy przekierowani zostali z wyszukiwarki Google (348% nowych użytkowników, 547% użytkowników powracających). Sprawiło to, że marka stała się znacznie bardziej rozpoznawalna, a sami użytkownicy bardziej świadomi i zaangażowani.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyrost użytkowników


Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ruch organiczny a inne kanały ruchu

Ruch w sieci, który kierowany jest do witryny benzacne.pl, pozyskiwany jest w znacznej części z organicznych wyników wyszukiwania. Cechują go wysokie wskaźniki zaangażowania użytkowników – 84 % z nich pochodzi z kanałów organicznych, a 16% z pozostałych źródeł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ruch organiczny na urządzeniach mobilnych

Dzięki zastosowaniu technologii Responsive Web Design witryna benzacne.pl dostosowana została do wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Dzięki publikowanym przez ATOM Agency treściom, odwiedziny w obrębie serwisu na urządzeniach mobilnych zwiększyły się niemal o 500%! Podwyższony został ponadto ruch na urządzeniach desktopowych, co skutkowało wysokimi pozycjami w rankingu wyszukiwania, prezentowanym na urządzeniach mobilnych (ruch desktop – 47%, ruch mobile – 53%). Systematycznie zwiększa się ponadto udział sekcji blogowej w ruchu organicznym (obecnie 89,52%).

Ruch organiczny na urządzeniach mobilnych


Udział sekcji blogowej w ruchu organicznym

Zwiększenie widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwania

Kampania pozyskiwania linków do witryny oraz synergia działań optymalizacyjnych wraz ze strategią marketingową, umożliwiły rozszerzenie widoczności strony benzacne.pl w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawiło to, że obecnie widoczność serwisu w TOP 10 wyszukiwanych pozycji w Google wzrosła o 266%, przez co znajduje się on na pierwszej pozycji wśród ponad 450 słów kluczowych najczęściej wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarki (w tym wśród ponad 990 słów w TOP10), a ogólna widoczność domeny wzrosła o 99%.

Średnia widoczność fraz w ostatnim kwartale

Według narzędzia Google Keyword Planner, biorąc pod uwagę wyszukiwania według słów kluczowych z ostatniego kwartału – wdrożone działania przełożyły się na osiągnięcie stabilnych i wysokich pozycji na najbardziej konkurencyjnych frazach związanych z tematyką produktu.

Podsumowanie

Unikalna treść prezentowana w obrębie witryny internetowej Klienta pozwoliła na ciągłe zwiększanie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na coraz większą liczbę słów kluczowych oraz wzrost liczby kliknięć. Jak podkreśla Michał Świderski, SEO & Content Marketing Manager w ATOM Agency – „Strategia content marketingu przyczyniła się do pozyskiwania kliknięć ze zwiększającej się ilości słów kluczowych, wchodzących w skład zapytań organicznych wyników wyszukiwania. W sposób naturalny wzrósł zatem zasób fraz, po których wyświetlana była domena Benzacne. Wzrosły także pozycje najważniejszych dla domeny benzacne.pl słów kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania.”

Marketing treści ma sprawić, że marka staje się ekspertem w danej dziedzinie i użytkownicy sami będą ją odszukiwać i szukać porad. Marka, która odpowiada na problemy klientów jest wartościowym źródłem wiedzy, co doceniają sami użytkownicy. Potwierdzenie tego łatwo znaleźć w statystykach.