TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Content Marketing dla Benzacne (Case study)

Content Marketing dla Benzacne (Case study)
Głównym celem content marketingu jest zamiana zainteresowanych – w klientów, a klientów już istniejących – w stałych. Cechą CM jest produkcja wartościowych i przydatnych treści, korespondujących z potrzebami konsumentów.
O autorze
3 min czytania 2016-12-09

Dzięki nim potencjalny klient otrzymuje odpowiedzi na zadawane pytania bezpośrednio od konkretnej marki, która pomaga w rozwiązaniu danego problemu. To, jak istotne są działania content marketingowe pokazuje case Benzacne zrealizowany przez ATOM Agency.

BENZACNE | Takeda Polska

Takeda jest jedną z przodujących firm w światowej branży farmaceutycznej i największym japońskim koncernem tego typu. Firma skoncentrowana jest na rozwoju i badaniach w zakresie leczenia. W asortymencie firmy Takeda znajduje się Benzacne – produkt zwalczający trądzik, skierowany do młodzieży, który obecnie stanowi najczęściej wybierany farmaceutyk tego rodzaju w Polsce. Środek dostępny jest w dwóch stężeniach i promowany jako tańsza, acz równie skuteczna alternatywa dla aptecznych preparatów przeciwtrądzikowych.

Tło współpracy

Agencja ATOM rozpoczęła współpracę z firmą Takeda (ówcześnie Nycomed) w 2008 roku. Zadaniem agencji było stworzenie serwisów internetowych marek, które podlegają koncernowi. Wprowadzone zostały działania mające na celu zwiększenie widoczności marek oraz ich znajomość w sieci (w tym działania związane z social media i SEO). Ważnym elementem współpracy stała się strategia content marketingowa, celem której było umiejscowienie domeny benzacne.pl na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, związanych z tematyką trądziku. Działania te miały na celu ustanowienie pozycji lidera wśród marek z branży związanej z trądzikiem w organicznych wynikach wyszukiwania. Założeniem Agencji ATOM było stworzenie intuicyjnego i prostego serwisu internetowego, dostarczającego porad dotyczących trądziku. Strona internetowa została zaprojektowana i wdrażana od podstaw przez Agencję, a autorski system CMS umożliwił zachowanie atrakcyjnego wyglądu serwisu, przy jednoczesnym dostosowaniu go do wymagań internetowych wyszukiwarek.

Wzrost ruchu organicznego w obrębie domeny

Działania Agencji, takie jak publikacja treści wysokiej jakości, optymalizacja serwisu internetowego oraz opracowanie jego zrozumiałej i intuicyjnej struktury, doprowadziły do wzrostu ruchu organicznego pochodzącego z wyszukiwarki Google o 367% (zwiększającego się systematycznie). Wzrosła również liczba zarówno nowych, jak i powracających użytkowników serwisu benzacne.pl, którzy przekierowani zostali z wyszukiwarki Google (348% nowych użytkowników, 547% użytkowników powracających). Sprawiło to, że marka stała się znacznie bardziej rozpoznawalna, a sami użytkownicy bardziej świadomi i zaangażowani.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyrost użytkowników


Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ruch organiczny a inne kanały ruchu

Ruch w sieci, który kierowany jest do witryny benzacne.pl, pozyskiwany jest w znacznej części z organicznych wyników wyszukiwania. Cechują go wysokie wskaźniki zaangażowania użytkowników – 84 % z nich pochodzi z kanałów organicznych, a 16% z pozostałych źródeł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ruch organiczny na urządzeniach mobilnych

Dzięki zastosowaniu technologii Responsive Web Design witryna benzacne.pl dostosowana została do wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Dzięki publikowanym przez ATOM Agency treściom, odwiedziny w obrębie serwisu na urządzeniach mobilnych zwiększyły się niemal o 500%! Podwyższony został ponadto ruch na urządzeniach desktopowych, co skutkowało wysokimi pozycjami w rankingu wyszukiwania, prezentowanym na urządzeniach mobilnych (ruch desktop – 47%, ruch mobile – 53%). Systematycznie zwiększa się ponadto udział sekcji blogowej w ruchu organicznym (obecnie 89,52%).

Ruch organiczny na urządzeniach mobilnych


Udział sekcji blogowej w ruchu organicznym

Zwiększenie widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwania

Kampania pozyskiwania linków do witryny oraz synergia działań optymalizacyjnych wraz ze strategią marketingową, umożliwiły rozszerzenie widoczności strony benzacne.pl w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawiło to, że obecnie widoczność serwisu w TOP 10 wyszukiwanych pozycji w Google wzrosła o 266%, przez co znajduje się on na pierwszej pozycji wśród ponad 450 słów kluczowych najczęściej wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarki (w tym wśród ponad 990 słów w TOP10), a ogólna widoczność domeny wzrosła o 99%.

Średnia widoczność fraz w ostatnim kwartale

Według narzędzia Google Keyword Planner, biorąc pod uwagę wyszukiwania według słów kluczowych z ostatniego kwartału – wdrożone działania przełożyły się na osiągnięcie stabilnych i wysokich pozycji na najbardziej konkurencyjnych frazach związanych z tematyką produktu.

Podsumowanie

Unikalna treść prezentowana w obrębie witryny internetowej Klienta pozwoliła na ciągłe zwiększanie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na coraz większą liczbę słów kluczowych oraz wzrost liczby kliknięć. Jak podkreśla Michał Świderski, SEO & Content Marketing Manager w ATOM Agency – „Strategia content marketingu przyczyniła się do pozyskiwania kliknięć ze zwiększającej się ilości słów kluczowych, wchodzących w skład zapytań organicznych wyników wyszukiwania. W sposób naturalny wzrósł zatem zasób fraz, po których wyświetlana była domena Benzacne. Wzrosły także pozycje najważniejszych dla domeny benzacne.pl słów kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania.”

Marketing treści ma sprawić, że marka staje się ekspertem w danej dziedzinie i użytkownicy sami będą ją odszukiwać i szukać porad. Marka, która odpowiada na problemy klientów jest wartościowym źródłem wiedzy, co doceniają sami użytkownicy. Potwierdzenie tego łatwo znaleźć w statystykach.