Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Allegro to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce, która odnosi sukcesy na wielu płaszczyznach. Jeśli miałbym się skupić na działaniach marketingowych, to mieliśmy co najmniej dwa takie ważne wydarzenia – premierę kolejnych filmów z cyklu „Legendy Polskie” oraz premierę filmu świątecznego „Angielski”.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Globalne echo związane z filmem „Angielski”. Spodziewaliśmy się, że film w Polsce wzbudzi emocje ze względu na wiarygodność historii – przecież każdy zna kogoś pośrednio albo bezpośrednio, kto ma podobną sytuację w rodzinie – ale nie podejrzewaliśmy, że historia lokalna będzie tak chwytliwa w innych krajach: od Nowej Zelandii, przez Japonię, Europę Zachodnią aż po USA.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Po 2015 roku największym wyzwaniem okazała się odpowiedź na pytanie o to, jak przeskoczyć samego siebie. Wiedzieliśmy już, że jesteśmy w stanie wyprodukować bardzo dobrej jakości filmy, które oglądane są przez miliony ludzi w Polsce, ale jak utrzymać to napięcie wokół marki? Cały czas pracujemy nad tym, żeby tą ekscytację wokół Allegro podsycać.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Oczywiście wszystko zależy od tego, o co dokładnie pytamy. W Allegro staramy się raczej wyznaczać trendy niż za nimi podążać. Legendy i kampania „Czego szukasz?” są tego najlepszymi przykładami – obydwa działania zaczęły się w 2015 roku. W 2016 widać znacznie większą intensywność storytellingu, podczas gdy rok temu byliśmy tylko my i Tymbark. Content marketing na dobrym poziomie jest realizowany przez wiele marek na YT, choć cały czas zdarzają się nie lada kwiatki. Można powiedzieć: „w końcu branded content zaczyna docierać do Polski”.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Zależy ona w 100% od odwagi marketerów. Kondycja rozumiana jako kreatywność, wydaje się na dobrym poziomie. Pracujemy z wieloma agencjami, którym pomysłów nie brakuje. Być może ułatwieniem jest doświadczenie zdobyte w trakcie dotychczasowych realizacji, w których na drodze szerokiej, długiej i otwartej dyskusji dotarliśmy do punktu, w którym jesteśmy teraz. Długofalowość relacji ma swoje dobre strony, bo znamy swoje oczekiwania i możliwości, nie tracimy czasu na wzajemne „badanie gruntu”. Najbardziej martwi mnie natomiast podejście agencji do Facebooka i YouTube, choć ten drugi nieco mniej. Potencjał tych dwóch istotnych (ale różniących się od siebie) mediów z punktu widzenia budowania zasięgów, w polskich agencjach jest niestety wykorzystywany tylko w niewielkim stopniu. Sami współpracujemy z agencją zdobywającą najwięcej branżowych nagród w tym kraju w social mediach, a jednak mam niedosyt. Być może dlatego, że to nie my zdobywamy te nagrody :), ale chciałbym po prostu zrobić więcej. Nie mam przekonania, że robimy to na takim poziomie jak filmy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
W kwestiach związanych z mediami zastanawiamy się, co zrobić z telewizją. Przy okazji filmu „Angielski” wykonaliśmy test laboratoryjny i sprawdzamy jak on wypadł. Od jakiegoś już czasu dyskutujemy, czy bloki reklamowe w takiej formie mają rację bytu. Co daje miejsce 1, 2, 98 czy 99 przy 15-minutowych przerwach, kiedy odbiorca w ogóle ich nie ogląda? Jak podejść do kina – medium bardzo interesującego przy założeniu kontynuacji kreacji „Czego szukasz?”, ale czy miejsce w 22. minucie bloku (8 minut przed końcem!!!) w ogóle coś wnosi? Czy ktoś w ogóle zapamięta, co oglądał? W jaki interesujący i wiarygodny sposób inwestować w komunikację na Facebooku i Youtube? W kwestii kreatywnej – będziemy kontynuowali ścieżkę, na którą weszliśmy prawie dwa lata temu. Jeszcze jej nie wyczerpaliśmy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Jak przeskoczyć samego siebie? 🙂
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Patrząc na rynek nie sposób przeoczyć mikromarketingu/marketingu mikromomentów: w jaki sposób dotrzeć z wybranym contentem do wskazanej osoby, która znajduje się w odpowiednim momencie/nastroju, żeby skłonić ją do zakupu? Programmatic to nie wszystko, w 2017 roku nadal istotne będą historie. Nie byle jakie, przypadkowe, ale konkretne, wiarygodne i proste. Najlepiej te same, ale opowiedziane z różnych perspektyw dla różnych ludzi, żeby móc jeszcze lepiej dopasować się do ich sytuacji, w której ich zastaniemy ich przed urządzeniem.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Struktura pozostanie zbliżona, zmieniać będziemy akcenty.