TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

NowyMarketing prognozuje rok 2017: PAYBACK Polska

NowyMarketing prognozuje rok 2017: PAYBACK Polska
O podsumowanie roku 2016 i prognozy na 2017 poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedział również Kamil Hendzel, Mobile Product Owner w PAYBACK Polska.
O autorze
2 min czytania 2017-02-08

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku  

Wysokiej jakości spersonalizowany, wartościowy kontent i adekwatna komunikacja z naszymi uczestnikami to dwa główne wyzwania procesu przekształcania osoby instalującej aplikację w lojalnego użytkownika. Oczywiście, przy założeniu, że dostarczany produkt jest dostatecznie dobry. Te wyzwania adresują bardziej ogólny problem, z którym musi zmierzyć się każdy marketer w kanale mobilnym – oportunistyczność użytkowników mobile.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku

PAYBACK zauważył trend mobilny w 2009 roku, a pierwsze wersje aplikacji opublikował w sklepach już w 2011 roku. Marketing w aplikacjach jest tylko jednym z elementów tego trendu – raczej należy myśleć o marketingu w całym kanale mobilnym, którego konsumpcja rośnie gwałtownie rok do roku. Mobile Marketing Magazine prognozuje, że jeszcze w tym roku wydatki na reklamę w kanale mobilnym będą stanowiły około 50% wszystkich wydatków na reklamę cyfrową.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Realizacja kampanii marketingowej w kanale mobilnym jest mniej efektywna niż realizacja kampanii w kanale webowym o podobnym budżecie. W kanale tym dostępnych jest też zdecydowanie mniej narzędzi ułatwiających pracę marketerom. Ale marketing w aplikacjach to nie tylko elementy kampanijne, ale również budowanie relacji z użytkownikiem. Przyznajemy, że marketing mobilny jest trudniejszy niż ten webowy.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?

Z perspektywy kanału mobilnego – mamy zamiar zwiększyć stickness ratio do poziomu, w którym użytkownicy powracają do naszej aplikacji minimum raz dziennie. Dodatkowo, planujemy budowanie zasięgu i zwiększenie dostępnych w kanale mobile produktów. Nasze działania nie koncentrują się wyłącznie na aplikacji mobilnej, ale na szeroko pojętym kanale mobilnym. Kładziemy nacisk na testowanie nowych modeli biznesowych wykorzystujących kanał mobilny i innowacyjne rozwiązania, które chcemy budować wspólnie z naszymi partnerami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?

Prognozujemy, że trend mobilny nie będzie związany wyłącznie z aplikacjami. Już teraz obserwujemy rosnące zainteresowanie innymi formami mobilności i kontaktu z użytkownikami, jak np. wearables czy konwersacyjne interfejsy użytkownika. Na rynku lokalnym możemy spodziewać się testowania innowacyjnych rozwiązań, ale również wygaszania nieudanych projektów mobilnych i większą troskę o zapewnienie jakości w kanale mobilnym poprzez poprawę użyteczności czy walidację propozycji wartości. Z perspektywy technologii uważnie przyglądamy się trendom AR, VR, geo-fencingowi czy konwersacyjnym interfejsom użytkownika, które otwierają przed marketerami nowe możliwości. Zaprzęgnięcie tych trendów do działań marketingowych ma na celu zaprojektowanie takich interakcji w naszym kanale mobilnym, aby oferowane przez nas narzędzia stały się wręcz niezastąpionym towarzyszem, czy to przy codziennych drobnych zakupach, czy to przy wyborze produktów i poszukiwaniu nowych marek. Szukamy rozwiązań, które wprowadzają elementy amplifikujące zaangażowanie i uatrakcyjniające tak rutynowe – zdawałoby się – czynności jak codzienne zakupy. Celem nadrzędnym jest jednak zbudowanie wysokiej jakości relacji z klientem.

Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się