F-commerce 2.0 - nowe rozdanie warte 100 milionów

eCommerce

Instant ROI Platform for eCommerce

F-commerce 2.0 - nowe rozdanie warte 100 milionów

Czy warto walczyć o rynek, który jest wart dziś 110 mln złotych? Tym bardziej, że ma nawet dziesięciokrotne perspektywy wzrostu? Na pewno tak. Ten rynek to obecnie 9,2 mln Polaków, którzy korzystają z Facebooka.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Brak anonimowości pozwala też precyzyjnie trafić do osób, które dużo angażują się w pisanie pozytywnych komentarzy lub aktywnie polecają linki. Pozwalają też na bezpośrednie dotarcie do liderów opinii przy minimalnych kosztach. Można w ten sposób utworzyć program lojalnościowy lub dodatkowo wyróżnić najbardziej aktywnych klientów dzięki czemu poczują się wyjątkowi i docenieni.

2. Pewny asortyment

Jeżeli sprzedawca chce osiągnąć sukces komercyjny w sklepie na FB, musi postawić na najwyższej jakości towar, który ma na stanie w magazynie i może go szybko dostarczyć. W środowisku nieustannej wymiany opinii bardzo łatwo dostać pochwałę, ale jedna krytyczna uwaga może popsuć cały biznes. Dlatego obok otoczki komunikacyjnej, atrakcyjnych cen, trzeba zadbać o twardą logistykę.

To wiąże się z integracją z programem magazynowym oraz integracją z najnowszymi i najlepszymi usługami spedycyjnymi. Stare sklepy na Facebook nie rozwiązywały tych problemów. W najnowszych rozwiązaniach nie ma problemu korzystania np. z Paczkomatów lub odbiorów osobistych, które mogą być rewelacyjnym rozwiązaniem, jeżeli sprzedawcy zależy na jeszcze bliższym poznaniu klientów.

3. Jakie inne funkcje są ważne?

W tradycyjnych sklepach internetowych jest wiele detali, do których klienci są przyzwyczajeni i których będą oczekiwać od innych aplikacji zakupowych. Warto więc je zidentyfikować i umieścić w sklepie na Facebooku. Przykładem jest 3-kolumnowy układ strony sklepu internetowego, który na pozór może wydawać się mało istotny. W rzeczywistości jednak, wielu klientów jest do niego bardzo przyzwyczajonych, ponieważ jest „przyjemny” i symetryczny dla oka oraz przykuwa od razu uwagę do najważniejszych treści. Daje też możliwość szybkiej i łatwej nawigacji. W tej sytuacji nie warto zmieniać przyzwyczajeń klientów i lepiej skorzystać z powszechnie akceptowanego układu.

Interesująca jest też kwestia strony powitalnej. W przeszłości stosowanie strony powitalnej w sklepach na Facebooku było koniecznością wymaganą przez regulamin portalu. Obecnie FB nie wymaga tego, zatem warto z tych stron zrezygnować, by nie przeszkadzać klientowi w szybkim znalezieniu interesujących go towarów i informacji.

Sklep na Facebooku musi posiadać wszystkie najważniejsze i najbardziej pożądane funkcje sklepu internetowego. Trzeba uwzględnić możliwość dokonania odbiorów osobistych czy zakupów na raty i zadbać o to, by klient mógł dokonać szybkiej i bezpiecznej płatności. Możliwość uczestnictwa w programie lojalnościowym sklepu na Facebooku jest absolutną koniecznością, szczególnie warto nagradzać za aktywność, w tym komentowanie i polecanie sklepu.

Należy także upewnić się, że oprócz narzędzi społecznościowych umieszczanych przy produkcie („lubię to” , „udostępnij” , „napisz komentarz”) nasz sklep na Facebooku posiada: pełną integrację z tradycyjnym sklepem internetowym, szczególnie w zakresie gospodarki magazynowej, bazy klientów oraz ustawiania promocji i cen. Ponadto ważny jest automatyczny transfer wybranych informacji ze strony internetowej sklepów, obsługa płatności i różnych rozwiązań logistycznych, spersonalizowany wygląd facebookowej witryny sklepowej, panel administracyjny umożliwiający monitoring transakcji i aktywności klientów, opcję udostępniania zniżek i kuponów dla fanów strony a także bezpieczne połączenia SSL. Profesjonalnie zaprojektowane maski sklepów na Facebooka są też ogromną zaletą. Sprawiają, że nawigowanie po sklepach na portalu jest tak samo łatwe jak w tradycyjnych sklepach internetowych.

Przyszłość?

Z punktu widzenia sklepu, nie jest istotne czy użytkownik Facebooka kupuje przez internetowe sklepy na FB tylko dlatego, że jego znajomi mu to polecili, po to by uzyskać atrakcyjne rabaty od firmy, czy po prostu by kupować rożne towary za pośrednictwem ulubionego serwisu. Ważne, że kupuje i powoduje większą sprzedaż. I choć zakupy przez Facebook są nowością na polskim rynku usług e-commerce, coraz więcej się o nich mówi.

Mimo, że funkcja sprzedażowa sklepów na Facebooka jest nadal na początku długiej drogi, a potencjał Facebooka nadal nie jest w pełni wykorzystany, to jednak ten obszar wciąż się rozwija. Niesie to za sobą ogromne możliwości dla sprzedawców i może być w przyszłości koniecznością, by zaistnieć na rynku e-commerce.

Bez wątpienia jeśli Facebook nadal będzie rósł z taka siłą jak teraz, f-commerce zyska wkrótce wielu zwolenników. Sprzedawcy, którzy to dostrzegą i nadążą za zmianami powodowanymi przez społeczeństwo Facebooka czeka niewątpliwa nagroda - jeśli nie w bezpośrednim wzroście sprzedaży, to na pewno w liczbie bardziej lojalnych i utożsamionych z ich marką klientów.

Natalie Palacz

Od 2013 Brand Manager w firmie IAI S.A, gdzie zajmuje się kreowaniem strategii marki. Absolwentka uczelni Abertay Dundee University na kierunku Marketing and Business. Miłośniczka dobrych reklam, filmów i sportów. Czas po pracy spędza w końskim siodle.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij