Nowe przepisy dotyczące stosowania cookies są niekorzystne dla reklamodawców i wydawców, a przez to także dla internautów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nowe przepisy dotyczące stosowania cookies są niekorzystne dla reklamodawców i wydawców, a przez to także dla internautów

Od wejścia w życie nowych przepisów dotyczących stosowania plików cookies minęło zaledwie kilka dni, a już można wskazać ich negatywne aspekty. Zmiana prawa uderza w wydawców i reklamodawców.

grafika: fotolia.pl

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wzrost liczby osób, które nie będą akceptować korzystania z ciasteczek przez serwisy źle wpłynie na działania reklamowe w internecie. Stracą na tym sami użytkownicy. A to głównie z myślą o ich dobru ustawodawca wprowadził nowe przepisy.

Od 22 marca prawie na każdym portalu emitowane są informacje o stosowaniu plików cookies. Komunikaty przybierają niekiedy inwazyjną formę, przez co mogą wywoływać niechęć użytkowników. Ci z nich, którzy mają niewielką wiedzą o znaczeniu takich plików, mogą potraktować informacje jako ostrzeżenie przed zagrożeniem.

Po wyłączeniu cookies, na których opiera się m.in. funkcja ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy, cześć z nich będzie pojawiała się konsumentom po wielokroć. Ponadto kampanie promocyjne, jak i sama zawartość stron www, nie będą dostosowane do ich zainteresowań i potrzeb. To tylko niektóre konsekwencje dostosowania polskich przepisów do wymogów Unii Europejskiej.

- Zmiany z pewnością nie są korzystne dla wydawców stron internetowych. Dochody ze sprzedaży powierzchni reklamowych spadną, z uwagi na obniżoną konwersję oraz ograniczone możliwości właściwego kierowania reklam. Wyłączenie cookies eliminuje powiązanie konwersji z kampanią, co ma duże znaczenie dla jej skuteczności. Szczególnie odnosi się to działań rozliczanych w modelu efektywnościowym – mówi Piotr Zabuła, Business Development Director Cube Group S.A - Reklama internetowa cieszy się tak dużą popularnością i zaufaniem ze względu na swoją mierzalność. Nowelizacja przepisów znacznie ją ograniczy – dodaje Zabuła.

Negatywne skutki wprowadzenia przepisów odczują również reklamodawcy. Określanie skuteczności realizowanych działań marketingowych w internecie nie będzie już takie precyzyjne. Przełoży się to na wzrost kosztu pozyskania klienta. Firmy muszą ponadto liczyć się z koniecznością ograniczenia emisji reklamy behawioralnej czy stosowania remarketingu, które opierają się na weryfikacji cookies.

- Zmiana przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne ma pomagać internautom w świadomym podejmowaniu decyzji o tym, czy godzą się z polityką stosowania plików cookies przez właścicieli stron www. Przed jej wprowadzeniem zabrakło jednak szeroko zakrojonych działań edukacyjnych, wskazujących czym są pliki cookies i jakie są realne skutki ich zastosowania – komentuje Piotr Zabuła.

W dłuższej perspektywie, jeśli poziom odrzuceń plików cookies sięgnie 20-30%, firmy zaczną stosować inne sposoby na określenie anonimowych parametrów użytkownika i mierzenia konwersji z kampanii. Ich wprowadzenie wymaga jednak dużej ingerencji technologicznej, dlatego nie jest możliwe do wdrożenia na tak szeroką skalę, jak pliki cookies.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij