W pierwszej połowie marca br. rusza całoroczna akcja promocyjna jednego z kluczowych produktów Bakomy – Jogurt Naturalny Gęsty. Całoroczna kampania została tak zaplanowana, aby produkt wpasował się w odpowiednie momenty życia konsumentów. Takie podejście do komunikacji jest zgodne z procesem Moments Planning, będącego podstawą budowania strategii reklamowej przez dom mediowy UM.
W komunikacji wykorzystano jeden z najbardziej popularnych trendów, jakim jest moda na gotowanie. Przygotowywanie posiłków stało się pasją Polaków. Jeśli popatrzymy na kilka ostatnich ramówek głównych stacji telewizyjnych to spośród 30 programów rozrywkowych aż 6 stanowią programy kulinarne: „MasterChef Junior”, „MasterChef”, „Hell’s Kitchen”, „Kuchenne rewolucje”, „Ugotowani”, „Top Chef”. Potencjał tego zjawiska widoczny jest także w internecie. Najczęściej odwiedzany kanał kulinarny na YouTube – „Kocham Gotować” – zanotował w październiku ub.r. ponad 1,7 mln odsłon. Jednocześnie 15 najpopularniejszych kanałów na YT o tematyce kulinarnej wygenerowało, w tym samym czasie, łącznie ponad 6 mln odsłon. – Moda na gotowanie jest szczególnie bliska grupie docelowej produktu Bakomy. Według badań TGI 47 proc. kobiet powyżej 30. roku życia deklaruje uwielbienie dla gotowania, a 57 proc. korzysta z przepisów. Jeśli popatrzymy na to, kto decyduje o codziennych zakupach, to aż 92 proc. pań przyznaje się, że to one są decydentami – mówi Agnieszka Barańska, media manager w UM.
Zobacz również
Głównym kanałem komunikacji wykorzystanym w najnowszej kampanii Bakomy będzie Facebook. Na potrzeby akcji zespół UM i Mediabrands Studios przygotował 40 filmów, w których pokazuje różnorodne przepisy na wykorzystanie jogurtu w potrawach. Produkcje inspirowane są jednym z najpopularniejszych fanpage’y kulinarnych Tasty. Przy realizacji filmów zastosowano ujęcia „z lotu ptaka”. Same filmy prezentują przepisy, które są łatwe do przyrządzenia (z produktów, które można kupić w każdym sklepie) i przede wszystkim możliwe do wykonania w warunkach domowych.
Dodatkowo do udziału w kampanii produktów marki Jogurt Naturalny Gęsty zostanie zaangażowanych około 20 influencerów. Za produkcję filmów odpowiada studio ClipShop.
Najnowsza kampania jogurtu rozpoczyna się 8 marca br. Kolejne filmy będą publikowane raz w tygodniu, a ich zawartość będzie adekwatna m.in. do pory roku, wyjątkowego momentu związanego np. ze świętami. Kampania potrwa do końca tego roku.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing