TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wózkiem inwalidzkim z L-ką po placu manewrowym w spocie kampanii społecznej „Godzina jazdy na wózku”

Liczba drogowych wypadków śmiertelnych w Polsce spadała z roku na rok. W 2016 roku zaczęła ponownie wzrastać. Jesteśmy w stanie to zmienić w godzinę – mówią twórcy kampanii społecznej Godzina jazdy na wózku zrealizowanej dla Akademii Auto Świat przez 2012agency i dom produkcyjny Papaya Films.
O autorze
1 min czytania 2017-04-05

Godzina jazdy na wózku to ogólnopolska akcja edukacyjna adresowana przede wszystkim do kandydatów na kierowców oraz młodych uczestników ruchu drogowego. Kampanię promuje spot wyreżyserowany przez Iwonę Bielecką, w którym widzowie obserwują zmagania kursantów szkoły jazdy poruszających się po placu manewrowym i w przestrzeni miejskiej na wózku inwalidzkim z charakterystyczną L-ką. Mówi się, że kierowcom, zwłaszcza świeżo upieczonym, brakuje wyobraźni. Dlatego zamiast kolejnej godziny kursu, postanowiliśmy zorganizować lekcję odpowiedzialności. – mówi pomysłodawca kampanii, Marcin Pucyk.

Kampania jest odpowiedzią na realny problem widoczny w statystykach śmiertelnych wypadków, których sprawcami – w przeważającej części – są młodzi kierowcy. Według ekspertów Akademii Auto Świat główne źródło problemu leży w powierzchownym podejściu do kursu nauki jazdy, który oprócz teorii powinien uczyć także odpowiedzialności.

Właśnie uświadomienie wagi odpowiedzialności za kierownicą wzięli sobie za cel twórcy kampanii. Podobno współczesny marketing ewoluuje w marketing doświadczeń. Myślę, że udało się nam zorganizować doświadczenie, które naprawdę ma szansę zmienić myślenie ludzi o prowadzeniu pojazdów. Wykorzystaliśmy moment – tuż przed dopuszczeniem do egzaminu i przełamaliśmy pokutującą postawę – <<jak najszybciej odbyć 30 godzin jazdy i zapisać się na egzamin.>> Mam nadzieję, że po naszej lekcji kursanci zrobią wszystko, żeby już nigdy nie usiąść na wózku ani nie posadzić na nim innego uczestnika ruchu. – wyjaśnia Pucyk.

Akcję wspierają ambasadorzy: Rafał Sonik, Gosia Rdest, Klaudia Podkalicka oraz Kuba Bielak, którzy na potrzeby kampanii nakręcili krótkie filmy z wykorzystaniem symbolu kampanii – wózka inwalidzkiego z L-ką.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot przygotowany w ramach kampanii, znajdzie się w stałym programie nauki teorii jazdy w Akademii Auto Świat. Film będzie również wyświetlany w trakcie ogólnopolskich warsztatów prowadzonych w ramach kampanii Auto Asertywni w szkołach ponadgimnazjalnych. Celem kampanii jest wprowadzenie godziny jazdy na wózku do kursu na prawo jazdy kategorii B we wszystkich ośrodkach szkoleniowych w Polsce.

Za pomysł i kreację kampanii odpowiada 2012agency, reżyserią spotu zajęła się Iwona Bielecka, a jego produkcją Papaya Films. Działania PR prowadzi Sztengreber.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oficjalna strona kampanii: www.godzinajazdynawozku.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się