Gotowe pomysły na spersonalizowaną wiadomość specjalną

Gotowe pomysły na spersonalizowaną wiadomość specjalną
„Wydarzenie specjalne” jest jednym ze sposobów na pozyskanie od subskrybentów szczegółowych informacji i personalizację dalszej komunikacji. Tego typu wiadomości pozwolą ci na urozmaicenie kampanii email marketingowej i sprawią, że osoby w Twojej bazie poczują się wyjątkowo.
O autorze
2 min czytania 2017-05-24

fot. pixabay.com

W dzisiejszym artykule zdradzę ci kilka pomysłów na zorganizowanie takiego specjalnego wydarzenia.

Warunek „wydarzenie specjalne”

Aby przeprowadzić opisane w niniejszym artykule kampanie, potrzebujesz narzędzia marketing automation, które umożliwia tworzenie cykli reagujących na coroczne wydarzenia (może to zrobić na podstawie wartości pól dodatkowych przypisanych do twoich kontaktów).

W GetResponse warunek „wydarzenie specjalne” obejmuje pole „birthdate” (urodziny) – wstępnie zdefiniowane pole dodatkowe – lub dowolne pole dodatkowe z datą utworzone w koncie, takie jak data subskrypcji czy rocznica.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warunek „Wydarzenie specjalne” pozwoli ci zaplanować wysyłkę spersonalizowanej wiadomości w dniu wybranej okazji, a także przed lub po określonej dacie.


Warunek „wydarzenie specjalne” w panelu GetResponse

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Urodziny

To prawdopodobnie najbardziej popularne wydarzenie specjalne w programach email marketingowych. Osoby dołączające do subskrypcji są skłonne do podania daty urodzin, oczekując w zamian tego dnia oferty specjalnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Fragment emaila urodzinowego od marki Top Shop

Wskazówka: jeżeli prosisz o podanie daty urodzenia, uzasadnij dlaczego. Zwiększysz w ten sposób zaufanie odbiorców i zachęcisz do rejestracji.


Marka Tołpa wyjaśnia na stronie z formularzem subskrypcji, dlaczego warto podać datę urodzin.

Wskazówka: aby zwiększyć skuteczność kampanii urodzinowej, poinformuj subskrybenta o zbliżającej się niespodziance na kilka dni przed urodzinami. Dzięki temu będzie gotowy do zakupu w tym specjalnym dniu.

Rocznica

Alternatywą dla urodzin jest rocznica dołączenia do subskrypcji, rejestracji w serwisie lub dokonania pierwszych zakupów. Jest to okazja do:

  • przypomnienia o marce
  • zachęcenia do wyrażenia opinii lub wystawienia komentarza
  • dotarcia do nowych użytkowników
  • reaktywacji użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie wykazują aktywności
  • zaproponowania przeglądu technicznego
  • zakupu produktów komplementarnych


Prosty email zachęcający do wyrażenia opinii na temat usługi

Ważne wydarzenie z punktu widzenia branży

Zastanów się, jakie wydarzenie jest kluczowe w Twojej branży i pozwoli na segmentację subskrybentów i spersonalizowanie dalszej komunikacji. Może to być:

  • ślub
  • urodziny dziecka
  • remont mieszkania
  • wyjazd wakacyjny
  • pobyt w hotelu
  • uczestnictwo w konferencji
  • etc.


Wiadomość z materiałami wideo wysyłana do uczestników konferencji

Każde wydarzenie jest szansą na pozyskanie informacji na temat odbiorców, poznanie ich opinii o twoim produkcie lub usłudze oraz zbudowaniu zaangażowanej społeczności wokół marki.

Podsumowanie roku

Koniec starego i początek nowego roku to dla wielu osób moment przełomowy. Wprawdzie większość z nas świętuje nowy rok na podstawie tego samego kalendarza, jednak nie zmienia to faktu, że to doskonała okazja do przygotowania spersonalizowanej wiadomości.

Wybierz informacje, które zainteresują odbiorców i wyślij je w specjalnie przygotowanym szablonie wiadomości.

Jeżeli oferujesz usługę w modelu SaaS, wiadomość prezentująca odpowiednie dane może pomóc użytkownikom bezpłatnej wersji w podjęciu decyzji o przejściu na płatny pakiet.


Fragment wiadomości podsumowującej 2016 r. od Spotify

Masz już pomysł na wydarzenie specjalne?

Wykorzystaj powyższe pomysły i wybierz wydarzenia, które chcesz świętować ze swoimi subskrybentami. Następnie stwórz wokół niego komunikację, która pomoże w realizacji Twoich celów biznesowych. Podziel się swoimi sukcesami w komentarzach!