SMSAPI również pushuje

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
SMSAPI również pushuje

SMS otworzy 99 proc. odbiorców, powiadomienie push zaangażuje użytkowników aplikacji. Wykorzystanie kilku kanałów komunikacji pomoże zwiększyć wyniki kampanii i trafić do różnych grup docelowych.

75 proc. Polaków posiada smartfon. Podobny poziom nasycenia mobilnego występuje na całym świecie i tłumaczy coraz wyższe wydatki na marketing mobilny. Telefony stanowią coraz popularniejszy punkt styku z markami. Nic nie wskazuje na to, by przez następne lata więź miedzy telefonem a jego właścicielem miała się osłabić.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Każde narzędzie wykorzystywane w kanale mobilnym daje inne możliwości i sprawdza się w określonym kontekście. Najlepsze efekty kampanii uzyskuje się dzięki połączeniu komplementarnych rozwiązań.  Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej funkcji – powiadomień push na platformie – wyjaśnia Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI. Poprzez platformę do masowej wysyłki SMS-ów będzie można teraz wysyłać również powiadomienia push. Oba narzędzia można stosować oddzielnie lub zintegrować. Integracja pozwoli na dostarczenie do odbiorcy SMS, gdy z przyczyn technicznych nie dotrze do niego notyfikacja z aplikacji.   

Obie formy masowej komunikacji z użytkownikami odznaczają się wysoką skutecznością, każda pomaga zaś realizować nieco inne cele. SMS to wciąż najbardziej pożądany kanał otrzymywania ofert handlowych – tak wskazuje 25 proc. Polaków powyżej 15 r.ż. według raportu „Trendy w komunikacji mobilnej 2016”. Żeby go odebrać nie jest konieczne posiadanie smartfona z włączoną transmisja danych - wystarcza zwykły telefon komórkowy. Wiadomość odczytywana jest średnio w ciągu kilku minut. Powiadomienia push natomiast zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji i zapobiegają jej odinstalowywaniu. Pozwalają na precyzyjne targetowanie i personalizację przekazu oraz są świetnym narzędziem proximity marketingu, angażującego klientów w konkretnej przestrzeni i wielokrotnie zwiększającego konwersję z kampanii poprzez wykorzystanie geolokalizacji.

Według wspomnianego badania przeprowadzonego przez SMSAPI we współpracy z IPSOS swoje aplikacje mobilne posiada 68 proc. sklepów internetowych i 81 proc. sklepów stacjonarnych. Oferty handlowe przez aplikację najchętniej otrzymywaliby mieszkańcy dużych miast w wieku 15-24 lat. SMS preferują natomiast osoby o kilka lat starsze i z wyższym wykształceniem. Ta forma dotarcia z przekazem sprawdzi się również w komunikacji do seniorów, którzy coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych. Nie używają aplikacji, ale odebranie SMS-a nie stanowi już dla nich problemu.

– Dla odbiorców otrzymywanie wiadomości na telefon od ulubionych marek jest po prostu wygodne. Podstawą komunikacji SMS-owej, jak i powiadomień z aplikacji, jest zasada permission marketing czyli wysyłanie wiadomości tylko do tych odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę. Natomiast operowanie różnymi narzędziami pozwala lepiej dostosować kanał komunikacji do odpowiednich grup docelowych – tłumaczy Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI.

Do czego wykorzystać SMS-y i powiadomienia w aplikacji? Najczęściej powiadomienia push dotyczą nowości w ofercie, wyprzedaży, specjalnych okazji. Żeby je otrzymywać odbiorca musi  najpierw zainstalować aplikację firmy, dlatego bardzo ważne, by wyraźnie określić korzyści, jakie będzie miał z jej ściągnięcia – czy będzie to wcześniejszy dostęp do nowej oferty, specjalne zniżki czy program lojalnościowy.

SMS-y wykorzystywane są nie tylko do zachęcania klienta do zakupu wiadomościami o nowościach i kodami rabatowymi, ale również do informowania o etapie realizacji zamówienia czy przy weryfikacji konta. SMS daje również możliwość komunikacji dwukierunkowej. Nadawca może wykorzystać wiadomości w celu zebrania opinii, może też zachęcić klientów do wysłania SMS-a na krótki numer (np. 4321), w odpowiedzi na którego do właściciela numeru oddzwoni  dział obsługi.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij