Kampania nowej linii kosmetyków Schauma

Jak namówić konsumenta, aby ten zmienił swoje przyzwyczajenia i sięgnął po nowy produkt? Zorganizować promocję sprzedażowo – wizerunkową, wyraźnie wskazującą na jego zalety. Takie mechanizmy wykorzystała marka Schauma, wprowadzając na rynek nową sublinię szamponów i odżywek Nature Moments.
O autorze
1 min czytania 2017-06-09

Za pomysły i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja marketingu zintegrowanego Albedo Marketing.

Budowanie i komunikowanie przewag konkurencyjnych oraz mocnych stron produktu jest absolutną podstawą wszystkich działań związanych z jego launchem. To one wyznaczają charakter tworzonego contentu oraz rodzaj kanałów komunikacji i to dzięki nim kreujemy określone reakcje oraz odczucia odbiorców. Zintegrowanie tych działań z mechanizmami wsparcia sprzedaży decyduje często o sukcesie rynkowym produktu. Warto jednocześnie pamiętać, że pomysły dotyczące promocji danego artykułu muszą odpowiadać na bieżące potrzeby i oczekiwania konsumentów. Na takich założeniach opiera się kampania Schauma Nature Moments. Premierę nowych kosmetyków do pielęgnacji włosów z tej linii połączono z loterią konsumencką, w której nagrodami były rodzinne wycieczki do czterech krajów, nawiązujących swoją charakterystyką do składu kosmetyków – Grecji (oliwki z aloesem), Prowansji (lawenda z ziołami prowansalskimi), Portugalii (miód z opuncją), Chorwacji (maliny z olejem słonecznikowym). Efekt skojarzeń wzmacniał key visual akcji, w którym nawet nagrody dodatkowe, ekskluzywne walizki podróżne, odnosiły się do składu produktów i kolorystyki opakowań. Płaszczyzną komunikacji były punkty sprzedaży oraz promocyjny landing page.

W gnającym wciąż do przodu, przesyconym nowymi technologiami i elektroniką świecie, coraz częściej poszukujemy kontaktu z naturą, będącą wytchnieniem dla nas i naszych bliskich. Dzięki loterii promującej Schauma Nature Moments świat natury jest na wyciągnięcie ręki. A z każdym otwarciem butelki możemy przenieść się do miejsc, o których tak bardzo marzymy! – wyjaśnia Hanna Przybylska, Senior Account Manager z Albedo Marketing.

W całym procesie wprowadzania nowości na rynek, na każdym etapie opracowywania strategii, należy skupić się na insight’cie konsumenckim. Im bardziej zainteresujemy się tym, czego nabywca oczekuje od życia i od danej marki, tym większa szansa na to, że on zainteresuje się konkretnym produktem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj