TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marketing zaangażowany – czego od marki oczekuje dziś konsument

W dzisiejszej rzeczywistości marketingowej brand nie może „po prostu być", pokazywać reklamy brandingowe z dużym logo i na tym kończyć budowanie swojej marki. Brand już na etapie przekazu i komunikacji musi zaproponować coś więcej.
O autorze
2 min czytania 2017-06-19

Wartości dodane – prawdziwa misja, CSR, patenty, innowacje, działania niestandardowe – to budulce silnej, rozpoznawalnej marki.

Marketingowe wczoraj i dziś

W budowaniu marek i ich komunikacji na przestrzeni ostatniej dekady zaszły ogromne, nieodwracalne zmiany. Podstawowa to oczywiście rozwój Internetu jako nośnika treści reklamowej. Nie mam tu na myśli standardowej reklamy, a raczej media społecznościowe, jako narzędzie komunikacji marek z konsumentem. YouTube służy m.in. do publikacji rozszerzonej informacji o produkcie, na którą w zwykłym komunikacie telewizyjnym nie ma miejsca. To wszystko przyczyniło się do powstania tzw. świata marki, w którym marka i jej konsument to równoprawni obywatele. Przed dekadą marki były nadawcą treści reklamowej, a konsument jej biernym odbiorcą. Oczywiście w tych czasach konsumenci również wiązali się z markami, ale był to inny, mniej wymagający model więzi.

Socjalnie – wirtualnie

Media społecznościowe i inne współczesne możliwości technologiczne pozwalają nawiązać markom prawdziwy dialog z konsumentem. Konsumenci tego oczekują. Oczekują szybkiej reakcji i tego, że marka da im coś więcej. Nikt nie chce utrzymywać kontaktu ze znajomymi, którzy mówią ciągle o sobie i tylko o tym, że są najlepsi i niezastąpieni. Tak dekadę temu wyglądał w większości komunikat marketingowy. Obecnie brand może powstać z niczego i szybko się wypromować pod warunkiem, że zauważy jakieś istotne cytując za Douglasem Holt’em pęknięcie kulturowe. Czyli obszar, który jest istotny dla konsumentów i którym możemy się zająć. Tak, abyśmy mogli z konsumentem rozmawiać i wspierać go w kwestiach innych niż tylko nasze produkty. W wyniku naszych analiz odkryliśmy w naszej marce Gosia, że takim problemem jest podział obowiązków. Ciągle kobiety robią w domu zdecydowanie więcej niż mężczyźni , uważa tak ponad 57% kobiet. Dlatego chciałyby, aby ktoś im chętnie pomógł. Z tego insightu wyniknęła spójna komunikacja Gosi „zróbmy to ręka w rękę”.

Niezmienna rola strategii

Jeden z klientów zapytał mnie kiedyś jaka jest definicja dobrej usługi. Zacząłem oczywiście długą charakterystykę. Przerwał mi i powiedział: ja to ujmę jednym zdaniem: To taka, która pozbawiona jest elementu zaskoczenia. Marki powinny w każdym punkcie styku realizować wcześniej założone strategie. Zero odstępstw i spontaniczności, która w biznesie może słono kosztować. Musimy być do bólu konsekwentni. Wszyscy, każdy pracownik firmy powinien realizować strategię firmy i marki. Jeżeli wpiszemy sobie w strategię marki ochronę środowiska, musimy wszystko temu podporządkować, sposób dojazdu pracowników do pracy, budynki, rodzaj samochodów służbowych, papier którego używamy itd. Konsumenci natychmiast złapią nas na niekonsekwencji i obłudzie dodatkowo rozpropagują to odkrycie w sieci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Strategia to ten element budowy marki, bez którego nigdy nie powstanie silny brand. Każda marka myśląca długofalowo o swoim istnieniu, mająca wizję i planująca rozwój, musi mieć strategię, której podporządkuje wszystkie działania, zarówno w świecie wirtualnym, jak i w realu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing