W porównaniu do lat poprzednich, o jedną czwartą wzrosła liczba firm realizujących działania społecznie odpowiedzialne — wynika z opublikowanego w marcu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Pozytywna, zrealizowana z pomysłem akcja CSR-owa może poprawić wizerunek marki w oczach klientów i kulturę samej organizacji, ale przede wszystkim pomóc innym osobom.
Swoją najnowszą akcję CSR-ową eurobank kieruje do pracowników, którzy dzięki podjętej aktywności fizycznej będą mogli pomóc podopiecznym Fundacji Mam Marzenie. Biegi, nordic walking, rower – to od uczestnika akcji zależy, jaką dyscyplinę sportu wybierze. Warunek jest jeden – musi się ona wiązać z pokonywaniem kilometrów. Celem akcji “Our People Round The World” jest bowiem pokonanie długości równika, czyli 40 075 km przez pracowników eurobanku. Przebyte kilometry są na bieżąco zliczane przez zewnętrzną aplikację, a następnie synchronizowane z bazą danych projektu. Aktualny wynik pokazuje się na liczniku kilometrów, umieszczonym na stanowiącej serce całej akcji stronie internetowej. Za wdrożenie tej interaktywnej witryny odpowiadali specjaliści z OSOM STUDIO.
Zobacz również
Agencja stworzyła również graficzną koncepcję, której głównym elementem jest obracającą się kula ziemska i równik, który podświetla się odpowiednio do przebytego już dystansu. Na stronie wydarzenia umieszczono interaktywną mapę Polski, która stopniowo będzie zapełniać się mozaiką ze zdjęciami oraz filmami biorących udział w akcji pracowników eurobanku. Dodatkowo posty opublikowane w mediach społecznościowych i oznaczone dedykowanym akcji hashtagiem #OurPeopleRoundTheWorld pojawiły się w zamieszczonym na stronie social hubie.
– Zaprojektowana przez agencję strona internetowa stała się rzeczywiście sercem całego wydarzenia. Dzięki interaktywnej kuli ziemskiej, która ukazuje przejechany już odcinek wraz z licznikiem kilometrów, możemy na bieżąco śledzić rezultaty akcji. Świadomość, jak niewiele brakuje do osiągnięcia celu i wsparcia instytucji charytatywnej, jeszcze bardziej mobilizuje nas do pokonywania kolejnych dystansów – mówi Małgorzata Bukowska, e-PR manager z eurobanku.
Na pokonanie długości równika team eurobanku ma 4 tygodnie. Kiedy akcja dobiegnie końca, bank przeleje na konto Fundacji Mam Marzenie kwotę odpowiadającą liczbie pokonanych kilometrów.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Stronę stworzoną na potrzeby akcji można zobaczyć klikając w link.
Słuchaj podcastu NowyMarketing