TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wakacyjne trendy Polaków: jak i gdzie polskie Rodziny spędzają wakacje

Przed nami wyczekiwany z utęsknieniem okres wakacyjnych podróży. Na liście obleganych kierunków wciąż są kurorty nadmorskie. Wybiera się tam aż 73 proc. rodzin - wynika z raportu IRCenter.com, przygotowanego na zlecenie Tchibo.
O autorze
2 min czytania 2017-07-03

Noclegi, bilety, walizki, pakowanie, zakupy przed wyjazdem  planowanie i organizacja rodzinnych wakacji nie należy do łatwych zadań. Wszystkie te obowiązki biorą na siebie najczęściej kobiety – w 9 na 10 przypadkach (89 proc.) to kobiety odpowiadają za organizację i planowanie rodzinnych wakacji. W prawie 4 na 10 przypadków (37 proc.) w organizowaniu wakacji udziela się również partner.

Święty spokój czy rowery?

Spokojny relaks, np. podziwianie widoków, opalanie się i czytanie książek, jest nieco częściej wybieraną formą rodzinnego wyjazdu wakacyjnego niż aktywny wypoczynek (wybrało je odpowiednio: 55 proc. i 45 proc. osób).

Najczęściej lubimy odkrywać i zwiedzać nowe miejsca (51 proc.), sportowe rozrywki są na drugim planie (29 proc.). Wśród ulubionych sportów ankietowani najczęściej wymieniają jazdę na rowerze, wycieczki po górach, kajaki, żagle, sporty wodne, siatkówkę i grę w piłkę. W opisie idealnych wakacji najczęściej wymieniano czas spędzony nad wodą, przy ładnej pogodzie, z dala od tłumów, nastawiony na relaks i odpoczynek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najpopularniejsze kierunki

Polskie rodziny najczęściej wakacje spędzają w kraju (51 proc.), ale zagraniczne wyjazdy nie są już luksusem, w okresie wakacyjnym rodacy często obierają też egzotyczne kierunki – 41 proc. spędza wakacje czasem w Polsce, czasem za granicą, a 8 proc. tylko za granicą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kochamy leżakować na plaży i cieszyć się morskimi falami – polskie morze to najczęściej wybierany kierunek wśród osób spędzających wakacje z rodziną. Jeździ tam 7 na 10 ankietowanych. Popularnością cieszą się również góry (50 proc.), jeziora (38 proc.) oraz zwiedzanie innych miast (25 proc.) i wyciszenie w lesie (12 proc.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co łączy wszystkich Polaków?

Ciekawostka: jest coś, co łączy wszystkie polskie rodziny – niezależnie od obranego kierunku i pomysłu na wakacje jest z nami zawsze ulubiona kawa. Niemal wszystkie rodziny w trakcie wakacji piją kawę (97 proc.), 6 na 10 z nich (57 proc.) przygotowuje ją samemu, a 4 na 10 (39 proc.) kupuje gotową – najczęściej w kawiarniach (45 proc.) i restauracjach (31 proc.).

         Macintosh HD:Users:apple:Desktop:fs.jpg

W tym roku ulubionej kawy będzie można również spróbować w specjalnych strefach, które pojawią się w pięciu nadmorskich miasteczkach (Świnoujście, Kołobrzeg, Darłówko, Łeba, Władysławowo) oraz w Olsztynie, nad jeziorem Ukiel.

W akcji „Lato z Family” znani i lubiani będą promować rodzinny i aktywny wypoczynek. Każda strefa będzie miała powierzchnię 400 m kw. i podzielona zostanie na część kawiarnianą, plażową (z leżakami) oraz miniprzedszkole – z grami i zabawami dla dzieci.

Będzie rodzinnie, wesoło i z aromatem ulubionej kawy.

Strefa Tchibo dostępna będzie w 6 miastach:

  •  Kołobrzeg (1-9 lipca)
  • Świnoujście (15-23 lipca)

  • Darłówko (28-30 lipca)

  • Łeba (4-6 sierpnia)

  • Władysławowo (11-13 sierpnia)

  • Olsztyn (18-20 sierpnia)