Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Top 20 najlepszych stron mobilnych marek – II badanie IMFS LoveMobile

Wyniki drugiego badania IMFS pokazują, jak wiele marek coraz bardziej zdaje sobie sprawę ze znaczenia obecności w mobile’u i bycia dostępnym w czytelny, pełny, użyteczny sposób dla swoich klientów w tym kanale.
O autorze
2 min czytania 2013-05-21

Badanie Indeks Mobile First Society agencji LoveMobile kumuluje oceny stron mobilnych marek w kategoriach: dostępność danych, faktyczna użyteczność, wartość dodana, edukacja klienta. Zbadane zostało 200 największych marek konsumenckich dostępnych na polskim rynku.

– Gdy pół roku temu publikowaliśmy pierwszy Indeks Mobile First Society przygotowanie rynku do tak szybkiego wzrostu znaczenia smartfonów było, ujmując to delikatnie, słabe – komentuje na gorąco wyniki badania Marcin Zaremba, Head of New Business agencji LoveMobile – Jednak zmiany, które się przez ten czas dokonały, są ogromne – głównie przez trochę wolniejsze niż się pierwotnie spodziewaliśmy wkroczenie liderów swoich branż do mobile’a: Cropp (zmiana z 0 pkt na 80 pkt), Vision Express (0-80), Żywiec (0-80), Burger King (5-80), Heineken (15-85) czy Mercedes (5-75).

Kilkakrotne wzrosty w uzyskanych od LoveMobile punktach wielu firm są dowodem zmian. Nawet giganci, tacy jak Adidas czy McDonald’s, w badaniu IMFS I uzyskali zaledwie 35 punktów, by w ciągu pół roku rozwinąć swoje aplikacje do oceny 90 punktów, a Play z 55 do 85 punktów. W czołówce największych postępów w zakresie mobile’a znalazły się ponadto: Starbucks (15-85), Ikea (15-80), SWPS (15-75), Kamis (20-75), Wrangler (0-55), Drogeria Hebe (15-70), Opel (20-70).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najwięcej punktów w badaniu IMFS II uzyskały: Adidas (90), McDonald’s (90), Play (85), Heineken (85), HBO (85), Gazeta Wyborcza (85), Starbucks (85), Ikea (80), Burger King (80), Vision Express (80), Kamis (75), H&M (75), Mercedes (75), PKP (75), Radio ESKA (75), SWPS (75), Toyota (70), Opel (70), Polityka (70), KFC (70).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały indeks wzrósł o 9,15 pkt (do 32,16 pkt) co jest znacznym osiągnięciem nawet biorąc pod uwagę niski poziom, z jakiego indeks startował.

Najbardziej cieszy wzrost kategorii „Odzież i obuwie” (z 28,5 do 46,5 pkt) oraz „Restauracje i hotele” (z 19,17 do 37,08 pkt) – to właśnie one czerpią największe zyski z obecności w mobile’u przez oferowanie swoich usług i produktów na smartfonach i tabletach. Najwyższy wynik w badaniu utrzymuje kategoria „Rekreacja i kultura” (46,96) po niewielkim wzroście w punktacji z 41,74.

– W ciągu najbliższych 6 miesięcy (do następnego badania Mobile First Society) przewidujemy równie szybki wzrost indeksu, do około 40 pkt na 100 możliwych, a największy skok będzie można zaobserwować w edukacji i zdrowiu – podsumowuje Marcin Zaremba.

Kategoryzacja w badaniu została oparta na koszyku dóbr i usług GUS, zbadane zostało 200 największych marek konsumenckich dostępnych na polskim rynku. Wśród rzetelnie ocenionych marek znajdują się również obecni i potencjalni klienci LoveMobile.