Blog w e-commerce – pomost pomiędzy sklepem a klientami

Blog w e-commerce – pomost pomiędzy sklepem a klientami
Popularność blogów rośnie z roku na rok. Każdy z nas posiada swoje ulubione miejsce w sieci, do którego regularnie zagląda. Jedni poszukują lekkich, lifestylowych treści, inni specjalistycznych informacji i porad branżowych.
O autorze
2 min czytania 2017-09-22

fot. pexels.com

W zakamarkach Internetu można znaleźć wpisy na każdy temat. Bloga prowadzą nie tylko osoby prywatne, ale także firmy, których celem staje się dzielenie wiedzą i promowanie swoich produktów w przyjemny, nienachalny sposób. W czym drzemie siła bloga w e-commerce?

Ludzka twarz sklepu internetowego

Prócz opisu produktu czy oferowanej usługi na stronie sklepu internetowego raczej nie znajdziemy większej ilości treści. A szkoda. Czasem chcielibyśmy bliżej poznać interesującą nas rzecz i przekonać się o tym, że nie kupujemy kota w worku. Oczywiście możemy starać się ocenić słuszność zakupu, chociażby po zamieszczonych opiniach dotychczasowych klientów, jednak nie zawsze znajdziemy je na stronie sklepu. Dlatego też warto zaproponować swoim klientom wartościowe treści i materiały za pośrednictwem bloga. Tuż obok zdjęcia naszego produktu możemy zamieścić odnośnik “dowiedz się więcej” albo “poznaj mnie bliżej”, który przekieruje odbiorcę na odpowiednią zakładkę bloga. Co dzięki temu zyskujemy?

Przede wszystkim możliwość nawiązania relacji i reagowania na pytania, czy pojawiające się wątpliwości. W sklepie internetowym zaraz pod zdjęciem i opisem produktu zazwyczaj pojawia się jego ogólna ocena. Rzadko kiedy klienci zainteresowani zakupem mają szansę zadać pytanie bezpośrednio na stronie. Żeby nawiązać kontakt i rozwiać wątpliwości trzeba napisać maila. Dobrze jest pomyśleć o możliwości pozostawienia komentarza lub uruchomienia czatu, który pozwoli na sprawny kontakt ze sklepem i osobami prowadzącymi bloga. Dzięki temu skrócimy czas oczekiwania na odpowiedź i zadbamy o komfort odwiedzających nas osób. Klienci poczują się wówczas zaopiekowani i pewni tego, że uzyskają odpowiedź na swoje pytania. Dodatkowo zwiększa się poczucie bezpieczeństwa zakupu, które jest niewątpliwie wartością dodaną całej transakcji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zarażaj swoją pasją

Najlepiej rozmawia się nam z osobą, która posiada podobne zainteresowania, z którą możemy podzielić się swoim hobby. Nic tak nie jednoczy, jak wspólny cel i pasja. Tak jest w życiu prywatnym, ale tak jest też wtedy, kiedy prowadzimy biznes. Jeżeli klient wejdzie na stronę naszego sklepu i zobaczy, że jesteśmy marką, która zaraża swoją pasją, inspiruje i wyznacza trendy, wtedy naturalnie wzrasta prawdopodobieństwo, że skradniemy jego serce. Kluczem do sukcesu będzie nie tylko budowanie pozycji eksperta, ale także podanie przyjaznej dłoni w stronę każdej zainteresowanej osoby.

Dlatego też, jeśli nasza działalność e-commerce skupia się wokół kawy, postarajmy się dostarczać najciekawszych informacji z tego obszaru. Tematy poświęcone temu, jak ją parzyć, jaki rodzaj wybrać na prezent i dlaczego warto ją pić, z pewnością wzbudzą ciekawość czytelników. Nie musisz zamykać się jedynie na pisaniu artykułów. Klienci chętnie przejrzą zdjęcia, fotorelacje, obejrzą filmik czy posłuchają webinaru.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ważne, blog jest świetnym sposobem na tworzenie treści pod SEO i lepszą optymalizację sklepu pod wyszukiwarki. Warunkiem jest publikacja aktualnych, regularnych treści, które naprawdę będą interesować czytelników. Osoba, która zobaczy na blogu sklepu artykuł lub wideo sprzed roku pomyśli, że skoro blog jest zaniedbany, to w przypadku sklepu wygląda podobnie. Może poczuć zagrożenie i poddać wątpliwość terminowość przesyłki lub zgodność produktu z opisem. Czy wtedy zdecyduje się na zakup? Z tym może być różnie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Blog narzędziem do budowania pozycji marki

Prowadząc bloga, możemy zabrać głos w ważnych, przekazać to, co najważniejsze. Nie chodzi o to, by natrętnie reklamować swoje produkty. Takich treści nikt już nie chce czytać. Publikowane materiały mają być wartością dla czytelników. Muszą podpowiadać, radzić, pokazywać, dlaczego tak, a nie inaczej. Dobrym pomysłem będzie przygotowywanie recenzji produktów i komentowanie nowinek technicznych. Za pośrednictwem cennego contentu na blogu zbudujemy stabilną pozycję marki. W każdych działaniach pamiętajmy, że najważniejszy jest klient. Wejdźmy w jego rolę lub poprośmy przyjaciół i znajomych, by świeżym okiem ocenili blog. Z pomocą osób z zewnątrz stworzymy miejsce będące nie tylko platformą z produktami i usługami, ale i kopalnią wiedzy.