Stanowisko IAB Polska w sprawie głosowania dotyczącego ePrivacy w Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego 19 października 2017 roku

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Stanowisko IAB Polska w sprawie głosowania dotyczącego ePrivacy w Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego 19 października 2017 roku

IAB Polska wyraża ubolewanie z powodu wyniku dzisiejszego głosowania w wiodącej dla projektu rozporządzenia ePrivacy Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego, podczas którego niewielką większością głosów (bez EPP i ECR) zostało przyjęte sprawozdanie zawierające kompromisowe poprawki do projektu.

Doceniamy jednocześnie, że w Komisji znaleźli się posłowie, którzy rozumieją obawy biznesu związane z ePrivacy i zagłosowali przeciwko przyjęciu sprawozdania.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Naszym zdaniem Parlament Europejski forsuje rozwiązania, które będą miały bardzo negatywne skutki dla europejskiego, w tym także polskiego biznesu, a przy tym w żaden sposób nie poprawią sytuacji użytkowników internetu. Parlament Europejski chce zmusić internetowych wydawców i dostawców treści do oferowania ich usług za darmo (gdyż dostawca nie będzie mógł użytkownikowi zablokować dostępu do treści, jeżeli ten nie wyrazi zgody na cookies). Uważamy, że długofalowo będzie to oznaczało, że dobrej jakości treści w internecine będą dostępne jedynie odpłatnie.

Internet nie jest alternatywną rzeczywistością rządzącą się odmiennymi rynkowymi prawami i dziwi nas, iż wiodące grupy polityczne w Parlamencie Europejskim tego nie rozumieją. Komisja LIBE wprowadziła do projektu również zmiany, które utrudnią działanie tzw. third-party cookies, co oznacza wzmocnienie pozycji globalnych gigantów kosztem europejskich firm. Prywatność użytkowników internetu jest chroniona przez ogólne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), które będzie stosowane od maja 2018 roku. Nie rozumiemy zasadności tworzenia kolejnych przepisów, które utrudnią użytkownikom dostęp do jakościowych treści.

Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij