Golden Drum 2017 – przegląd najciekawszych kampanii

Golden Drum 2017 – przegląd najciekawszych kampanii

Gala rozdania nagród na jednym z najważniejszych festiwali reklamy w Europie Środkowo-Wschodniej - Golden Drum za nami. Wśród finalistów znalazły się kampanie z Polski. Jakie były najciekawsze kreacje zgłoszone do tego konkursu?

Łącznie na festiwal trafiło 1000 prac, plus 112 zgłoszeń na organizowany poza festiwalem konkurs Young Drummers Competition. Do konkursu 24th Golden Drum 2017 zgłoszono 85 prac z Polski. Tegoroczna edycja festiwalu odbywała się w dniach 18-20 października br. w Lublanie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, wybraliśmy najciekawsze, naszym zdaniem, kreacje, które niekoniecznie zdobyły nagrody w konkursie.

FCB Warsaw i Grand Prix w kategoriach Radio i Innowacyjność za projekt „Smart bell”

W ramach projektu zrealizowanego dla Axa Polska, przygotowano dzwonek rowerowy, który dzięki technologii RDS emituje sygnał ostrzegawczy przez głośniki pobliskich samochodów, by zwrócić uwagę kierowców na zbliżającego się rowerzystę.

Grey Group Poland i Grand Prix za „Największy chór bożonarodzeniowy” oraz srebro za Branded content

W kategorii Good Cause obejmującej akcje społeczne Grey Group Poland otrzymała nagrodę za „Największy chór bożonarodzeniowy” dla Caritas Polska. Na potrzeby akcji przygotowano specjalną wersję kolędy, która porusza serca, opowiadając o trudnej sytuacji w Syrii.

Nagrodzona została również reklama IKEA, w której pokazano codzienne życie bez patosu i zadęcia.

Agencja Walk i złoto w kategorii Direct

W projekcie agencja stworzyła specjalną książkę, którą można przeczytać jedynie w określonych warunkach – inaczej jej strony pozostają pozornie puste. Książka wydrukowana jest farbą, która ujawni litery jedynie w ujemnej temperaturze.

Agencja 2012 z dwoma srebrnymi nagrodami

Agencja 2012 za projekt „Godzina jazdy na wózku” otrzymała dwie nagrody w kategoriach: Public Relations i Inicjatywa. Akcja miała pokazać, czego brakuje młodym ludziom siadającym za kierwonicę – odpowiedzialności.

Isobar Polska i srebrna nagroda za „Pojednanie” dla Forum Film

Na potrzeby projektu “Pojednanie” zorganizowany został specjalny, kameralny, przedpremierowy pokaz filmu dla par polsko-ukraińskich. Po seansie zarejestrowano z nimi wywiady, w których dzielili się swoimi przeżyciami i uczuciami związanymi z filmem oraz swoimi osobistymi historiami.

Oprócz prezentacji polskich kampanii, w kategorii film wybraliśmy kilka najlepszych przykładów kampanii

DDB & Tribal Warsaw stworzyło piękną kampanię "Look Beyond Borders", w której pokazane jest, że coraz częściej myślimy schematami, tworzymy bariery i niedopuszczany drugiego człowieka do siebie. Spot pokazuje, że każdy człowiek ma w sobie indywidualne piękno.

Nie ma czegoś takiego jak "koniec" w związkach, w których przemoc staje się codziennością. Na Węgrzech ponad 1 milion kobiet żyje w brutalnych relacjach. Są samotne i odizolowane. Nie kontrolują sytuacji. Spot chce przekazać, że jest z tego wyjście. Na podstawie prawdziwej historii zachęca się do dzielenia się tym filmem bez końca.

Idea poniższej reklamy mówi o tym, że sport to przede wszystkim konfrontacja, walka i rywalizacja, a wszyscy sportowcy to wojownicy. Walcząc o wygraną, nie oszczędzają ani siebie, ani rywali, a każda gra, to jak starcie dwóch armii. To prawdziwy wybuch emocji dla prawdziwych fanów! W tej kreacji oddano hołd wspólnej grze!

Technologia jest bardzo rozwinięta, ale często brakuje jej emocjonalnego związku z ludźmi. Samsung Gear VR zaproponował połączenie emocji z technologią. Dzięki specjalnemu zestawowi słuchawkowemu Ukraińcy mieszkający poza granicami swojego państwa mogą doświadczyć jego piękna!

Kobiety ciągle walczą o nie szufladkowanie ich w jakichś rolach społecznych. Dlatego fińska firma jubilerska pomaga kobietom otworzyć się i pokazać prawdziwe piękno, bo przecież dla każdego piękno znaczy co innego.

Odpowiedzialna konsumpcja alkoholu jest częścią istoty Heinekena. Największy sponsor Formuły 1, w unikalny sposób pokazuje nam, że kiedy jedziesz, nie powinieneś pić. W spocie wystąpił Jackie Stewart, trzykrotny mistrz świata w tej dziedzinie.

Ostatnia wybrana przez nas kampania w zabawny sposób pokazuje użyteczność kamer termicznych ;)

Warto oczywiście wspomnieć, że polskie reklamy Allegro również znalazły się w zestawieniu:

Pozostałe spoty, na które zwróciliśmy uwagę:

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij